נתניהו וביידן שוחחו; גורם מדיני: "ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות"

נשיא ארה"ב הביר את עמדתו לגבי מבצע ברפיח. דובר צה"ל: "הסיוע ההומנטרי גדל, צה"ל פועל לפי חוק הבינלאומי". שר הביטחון נפגש עם מפעילי הכטמ"מים בבסיס פלמחים ואמר: "אני נחוש לבצע את שני הדברים". סמוטריץ' נגד נתניהו: "בלי כיבוש רפיח אין לממשלה בראשותך זכות קיום". גנץ התייחס: "לממשלה שתימנע מתווה - אין זכות קיום" | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-205 למלחמה: אזעקות הופעלו הלילה (ראשון) לאחר חצות באזור המועצה האזורית מרום הגליל, וזוהו נפילות בשטחים פתוחים בסמוך ליישובים מירון וספסופה. לא היו נפגעים, וחיל האוויר תקף הלילה מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי הכוחות תקפו ביממה האחרונה עשרות תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה, כאשר כוחות אוגדה 99 ממשיכים בפעילות במרכז הרצועה.

בינתיים נמשך המו"מ לעסקה, וגורם בחמאס מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי משלחת של חמאס תגיע מחר לקהיר לטובת המשך השיחות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום כי "הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה", ואיים על רה"מ בנימין נתניהו: "בלי כיבוש רפיח אין לממשלה בראשותך זכות קיום". גנץ השיב לסמוטריץ' ואמר כי "להשבת החטופים חשיבות עליונה על כניסה לרפיח". שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום עם מפעילי הכטמ"מים בבסיס פלמחים ואמר להם: "מחויבים לחסל את החמאס וגם להחזיר את החטופים".

בצל המגעים לעסקה, גורם מדיני מסר כי ההכנות לכניסה לרפיח נמשכות, וכי עסקת חטופים לא תפגע במטרות המלחמה. בשעות הערב אישר הבית הלבן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. השניים דנו על הגדלת הסיוע ההומניטרי הנכנס לרצועה, והנשיא הבהיר שוב את עמדתו לגבי מבצע צבאי ברפיח.

[timeline id="5185" name="חרבות ברזל - יום 205"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו