חמאס: "ירינו כ-30 רקטות מלבנון"; צה"ל השיב אש

אזעקות הופעלו בשורת יישובים בצפון, בהם נהריה. מד"א: פצוע בינוני ו-2 קל, בהם ילדה בת 5, מנפילה בקריית שמונה. צה"ל תקף בלבנון. מטחים גם לב"ש. נתניהו ללוחמי גולני: "הולכים לנצח"; גלנט: "בקרוב תראו את עזה מבפנים"

בקצרה:

ישראל במלחמה: כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (חמישי) ליומה ה-13 של המלחמה, אחרי שלאורך הלילה המשיך חיל האוויר לתקוף ברחבי רצועת עזה, כאשר צה"ל תקף גם מטרות חיזבאללה בדרום לבנון. הבוקר הודיע צה"ל על חיסולם של פעילים מ"כוח נוח'בה", יחידת העילית של חמאס שהובילה את הפשיטה ביישובי עוטף עזה, וכן על חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של ועדת ההתנגדות העממית ברצועה.

דובר צה"ל אמר כי עדיין לא הסתיים טיהור השטח ממחבלים, ועוטף עזה עדיין מוגדר כזירת מלחמה. שני טילי נ"ט שוגרו הבוקר מלבנון לעבר מרחב קיבוץ מנרה, צה"ל הגיב בירי ארטילרי. אחרי 15 שעות של שקט התחדש הירי לדרום, ואזעקות נשמעו באשקלון ובעוטף. בשעות הצהריים נשמעו אזעקות גם בתל אביב ובגוש דן. שמותיהם של שלושה חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרבות הותרו הבוקר לפרסום, ומאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 306 חללים.

אחרי ביקורו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אתמול, ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק נחת הבוקר לביקור ראשון בישראל, נפגש סונאק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג, ואמר: "אנו ניצבים לצידכם".

חרבות ברזל ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, בלשכת רה"מ בירושלים
רה"מ נתניהו בלשכתו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

לפחות 1,300 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז פתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, ועד כה עודכנו משפחות של 203 חטופים שנשבו ברצועת עזה. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 309 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, מהם 80 במצב קשה, 159 במצב בינוני ו-70 במצב קל. מאז תחילת המלחמה פונו לבתי החולים ברחבי הארץ 4,629 פצועים, מהם 12במצב אנוש, 279 במצב קשה, 764 במצב בינוני, 3,188 במצב קל, 239 נפגעי חרדה ו-145 בהערכה רפואית. משרד הבריאות בעזה עדכן על כ-3,000 הרוגים ויותר מ-12,500 פצועים מאז החלה המלחמה.

[timeline id="4193" name="חרבות ברזל - יום 13"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו