"ישראל תיידע את מצרים על מבצע ברפיח"; משלחת מי-ם תצא לקהיר

מסתמן: ראש המוסד יגיע מחר לשיחות בקהיר. בכיר ישראלי: "מופעל מכבש לחצים על המתווכות לצמצם פערים מול חמאס". דיווח: ישראל הבטיחה ליידע את מצרים על פעולה ברפיח, והציגה תוכנית להקמת ערי אוהלים ברצועה. צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון | עדכונים שוטפים

בקצרה:

ביום ה-129 למלחמה - מבצע הירואי לחילוץ שני חטופים משבי חמאס ברפיח: מבצע "יד הזהב", פעולה מזהירה של כוחות הביטחון באישון לילה שתיכנס להיסטוריה - בשורה אחת עם מבצעי החילוץ באנטבה ומטוס סבנה - הביא הלילה (שני) לשחרורם של לואיס הר ופרננדו מרמן, ארבעה חודשים אחרי שנחטפו ב-7 באוקטובר מניר יצחק. לוחמי ימ"מ ושב"כ פרצו לדירת המחבלים שבצפון רפיח, חיסלו את המחבלים, הוציאו את השניים בסנפלינג - ודיווחו לחמ"ל: "לואיס ופרננדו בידינו". מול המסכים במרכז הארץ ישבה כל הצמרת הביטחונית של ישראל - ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, הרמטכ"ל הלוי וראש שב"כ בר - ועקבה בנשימה עצורה אחר המבצע. השיירה המשוריינת הובילה את החטופים המשוחררים ארצה, ולפנות בוקר נחת מסוק חיל האוויר בבית החולים שיבא בתל השומר.

לפי מקורות במצרים, בקהיר חששו שהפעולה היא תחילתה של מתקפת פתע ישראלית לקראת כניסה לרפיח - אך בירושלים הרגיעו ואמרו כי לא מדובר בפעולה נרחבת. עוד לפי דיווחים, ישראל אמרה כי תודיע למצרים לפני פעולה ברפיח.  בתוך כך, חרף הקשחת העמדות של חמאס, ישראל צפויה לשלוח מחר את ראש המוסד לקהיר לשיחות על עסקת חטופים אפשרית.

לצד השמחה על שחרור שני החטופים ברפיח - אבל כבד על נפילתם של שני לוחמי מגלן בקרב אחר, בח'אן יונס: רב-סמל עדי אלדור ורב-סמל במיל' אלון קליינמן, שנהרגו מפגיעת טיל נ"ט והובאו היום למנוחות. מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 566 חללי צה"ל, בהם 229 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. יותר מ-2,800 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, מתוכם 30 פצועים עדיין מאושפזים במצב קשה. 134 חטופים עדיין בשבי בעזה.

[timeline id="4813" name="חרבות ברזל-יום 129"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו