ראש המוסד הנכנס: איראן מתקדמת לגרעין, בחסות ההסכם - ובלעדיו

דדי ברנע התייחס בטקס כניסתו לתפקיד לטהראן ואמר כי היא בראש רשימת אתגרי הביטחון: "נמצאת בהתקדמות מתמדת לתוכנית לייצור נשק להשמדה המונית" • גנץ יצא לביקור בזק בארה"ב: ייפגש עם אוסטין

זמן צפייה: 03:17

ראש המוסד הנכנס, דדי ברנע, אמר היום כי "איראן פועלת, גם ברגע זה ממש, למימוש חזון הגרעין שלה, תחת מעטה הגנה בין-לאומי. בחסות ההסכם וגם בלעדיו, בשקרים ובהסתרות איראן נמצאת בהתקדמות מתמדת לתוכנית לייצור נשק להשמדה המונית". את הדברים אמר עם כניסתו לתפקיד, בטקס חילופי ראש המוסד.

"אתגרי הביטחון שלנו גדולים מאוד ובראש הרשימה ניצבת איראן", אמר ברנע. "המציאות מחייבת אותנו להיערך כדי ליצור אופק חדש שיתאים לסדרי עולם שונים ברמה הגלובלית, האזורית והטכנולוגית".

נתניהו, דדי ברנע ויוסי כהן
נתניהו, דדי ברנע ויוסי כהן | צילום: קובי גדעון/לע''מ

מחר, שר הביטחון בני גנץ ימריא לביקור של יום בארה"ב, שם ייפגש עם שר ההגנה לויד אוסטין והיועץ לביטחון לאומי ג׳ייק סאליבן. בין היתר, גנץ ידון עם הבכירים האמריקנים בהסכם הגרעין שהמעצמות מגבשות עם איראן ובמתיחות באזור.

בטקס נשא דברים גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר כי "אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר".

נתניהו התייחס לדברים שאמר בנושא לנשיא האמריקני, ג'ו ביידן. "אמרתי לו: 'עם הסכם או בלי הסכם אנחנו נמשיך לעשות כל מה שלאל ידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. כי איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין. לכן הכלה זו לא אופציה". 

שר הביטחון, בני גנץ, ביקר את דברי נתניהו: "ממשל ביידן הוא ידיד אמת של ישראל, אין ולא תהיה לנו שותפה טובה מארה"ב. גם אם ישנן מחלוקות, הן ייפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון המדינה", אמר גנץ והוסיף כי "איראן היא איום על היציבות האזורית ועל שלום העולם. היא מדינה מחוללת טרור ומקדמת תוכנית גרעין שמסוכנת למדינת ישראל".