לקראת ביקור המתווך האמריקני: הגרי איים על חיזבאללה באנגלית

ברקע המתיחות הגוברת בגבול הצפון, דובר צה"ל מסר אמש הצהרה לתקשורת הבינלאומית, במהלכה שיגר איום: "התוקפנות של חיזבאללה מביאה אותנו לסף של מה שעלול להיות הסלמה רחבה יותר". בניסיון לתווך בין הצדדים, שליחו הבכיר של הנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, יגיע היום לביקור בישראל - לאחריו ימשיך לשורת פגישות בלבנון

זמן צפייה: 02:48

ברקע המתיחות הגוברת מול חיזבאללה, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, עמוס הוכשטיין, יגיע היום (שני) לביקור בישראל, לאחריו יבקר גם בביירות. אמש, בסיומו של יום שקט בגבול הצפוני, במהלכו חיזבאללה לא לקח אחריות על אף תקרית ברקע חג הקורבן, דובר צה"ל דניאל הגרי מסר הצהרה באנגלית - ואיים בהסלמה כתגובה לתקיפות הנמשכות על צפון הארץ.

"ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון מסלים את התקפותיו נגד ישראל", אמר תא"ל הגרי, "מאז שהחליט להצטרף למלחמה שהחל חמאס ב-7 באוקטובר, חיזבאללה ירה למעלה מ-5,000 רקטות, טילי נ"ט וכטב"מים חמושים מלבנון לעבר משפחות, בתים וקהילות ישראליות".

בהמשך דבריו, דובר צה"ל שיגר מסר מאיים: "התוקפנות הגוברת של חיזבאללה מביאה אותנו לסף של מה שעלול להיות הסלמה רחבה יותר - כזו שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על לבנון והאזור".

שריפות בצפון בעקבות שיגורי חיזבאללה
שריפות בצפון בעקבות שיגורי חיזבאללה | צילום: דוד כהן, פלאש 90
עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של ביידן
השליח האמריקני הבכיר, עמוס הוכשטיין | צילום: רויטרס

"חיזבאללה מסכן את עתידה של לבנון, כדי שהיא תוכל להוות מגן לחמאס. מגן למחבלים של חמאס שרצחו קשישים, אנסו נשים, שרפו ילדים וחטפו יהודים, מוסלמים ונוצרים, במהלך הטבח שלהם ב-7 באוקטובר", הוסיף הגרי, והבהיר: "כשאנחנו אומרים שלא ניתן ל-7 באוקטובר לקרות שוב באף אחד מהגבולות שלנו - אנחנו מתכוונים לזה".

עוד אמר כי ישראל "תנקוט בכל האמצעים הנדרשים" במטרה להגן על אזרחיה. "בצורה כזאת או אחרת, אנחנו נדאג לחזרה בטוחה של הישראלים לבתיהם בצפון ישראל. זה לא נתון למשא ומתן", הבהיר.

בסיום דבריו הוסיף דובר צה"ל: :שלוחות הטרור של איראן ממשיכות לגרור את האזור להרס. ישראל תמשיך להילחם נגד ציר הרשע של איראן בכלל החזיתות, בעזה ובלבנון, בזמן שאנו פועלים לקראת עתיד בטוח יותר למזרח התיכון. ה-7 באוקטובר לא יכול לקרות שוב - באף אחד מגבולות ישראל. על ישראל מוטלת החובה להגן על אזרחיה. אנו נמלא את החובה הזו - בכל מחיר".

צה"ל לבנון חיזבאללה תרגיל חטיבת גולני בגבול הצפון
חיילי צה"ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה"ל

ביום שבת דווח ברשת CBS כי בארצות הברית עוקבים בדאגה אחר ההסלמה הנמשכת בגבולה הצפוני של ישראל, לנוכח חילופי המהלומות הגוברים בין צה"ל לחיזבאללה. גורמים אמריקנים שצוטטו בדיווח העריכו כי תקיפות ישראל בעומק לבנון מהוות הכנה ישראלית למתקפה נרחבת. על-פי הגורמים, בוושינגטון חוששים כי ההסלמה הנוכחית תוביל למלחמה רחבת היקף בין ישראל למיליציות הפרו-איראניות במזרח התיכון, בעקבותיה ארצות הברית תאלץ להתערב ישירות.

מאז 7 באוקטובר, ממשל ביידן פעל מאחורי הקלעים במטרה למנוע הסלמה שעלולה לגרור את ארצות הברית ללחימה שתסכן חיילים אמריקניים המוצבים בסוריה, עיראק וירדן. כחלק ממאמצים אלו, הוכשטיין יגיע היום לארץ כאמור.