דיווח בסוריה: 5 הרוגים בתקיפה ישראלית בנמל התעופה דמשק

כלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה בנמל התעופה הבינלאומי בבירה ובחלק מהמוצבים דרומית לדמשק. בסוריה טוענים כי סוללות ההגנה האווירית "בלמו" את הטילים ויירטו את רובם. לפי כמה דיווחים, שניים מההרוגים - חברי מיליציות איראניות

זמן צפייה: 02:04

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שבת) כי ישראל ביצעה תקיפה אווירית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק ובחלק מהמוצבים דרומית לבירה. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה ציטטה מקור צבאי סורי לפיו לקראת השעה 00:45, סוללות ההגנה האווירית "בלמו" את מטחי טילים ויירטו את רובם.

לדבריו של המקור, הטילים שוגרו מאזור צפון-מזרח הכינרת, וכתוצאה מהתקיפה נהרגו חמישה חיילים סוריים ונגרם נזק לרכוש. לאחר התקיפות, משרד התחבורה הסוריה הודיע: "אין שום שינוי בטיסות בשדה התעופה בדמשק. שדה התעופה עובד כרגיל".

המרכז הסורי לזכויות אדם, האופוזיציונרי לנשיא בשאר אל-אסד, דיווח הבוקר כי ישראל ביצעה תקיפות אוויריות באתרים על יד נמל התעופה הבינלאומי בדמשק ובפרברי העיר, שם לדברי המרכז - שוהים בין היתר גורמי מיליציות איראניות. המרכז טוען כי כתוצאה מהתקיפה נהרגו 7 בני אדם, ביניהם 2 שהשתייכו למיליציות האיראניות. לפי הדיווחים בסוריה, זוהי התקיפה ה-25 של ישראל בשנת 2022. דם בדיווחי עמוד הטלגרם של האתר הסורי "Syria News" עולה כי ישנם שבעה הרוגים כתוצאה מהתקיפות.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2209111252' autoplay='0' credit='' desc='לפיד: "לא נסכים שסוריה תהיה ציר להעברת נשק לארגוני טרור"' poster='' kid='1_beddnss9' duration='']

על רקע התקיפות הישראליות בסוריה, ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס ביום ראשון לנושא ואמר כי ישראל לא תאפשר את הפיכתה של סוריה לציר להעברת נשק לארגוני טרור ולא תקבל הקמת בסיסים איראניים או בסיסי מיליציות בגבול הצפוני.

כזכור, בשבוע שעבר בסוריה דיווחו על תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור חלב שבצפון סוריה, ובאתר סאברין ניוז דווח על פיצוצים גם באזור לדקיה. ערוץ הטלוויזיה "אדלב" דיווח על פיצוצים חזקים שנשמעים מלדקיה עד חלב, ודווח כי הפיצוצים הגיעו מאזור שדה התעופה בחלב וכן מטרטוס ודיר א-זור.

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח על טילים שנורו לעבר שדות התעופה בחלב ודיר א-זור, וכן כי התקיפות גרמו להרס מחסנים של המיליציות האיראניות והסבו נזקים לשדה התעופה הבינלאומי. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי מערך ההגנה האווירית ירה לעבר הטילים הישראליים ויירט חלק מהם. כתב "אלמיאדין" בחלב דיווח כי התקיפות בשדה התעופה בחלב כוונו לעבר מסלול הנחיתה של המטוסים האזרחיים.

נשיא סוריה, בשאר אסד, משוחח עם ממשלתו
נשיא סוריה, בשאר אל-אסד | צילום: רויטרס

יממה לאחר אותה התקיפה, משרד החוץ הסורי פרסם הודעה רשמית בחשבון הטוויטר שלו בה התייחס לתקיפת המיוחסת לחיל האוויר הישראלי בנמל התעופה בעיר חלב, וטען כי התקיפות הללו "מגיעות לכדי פשע תוקפנות ופשעי מלחמה". כמו כן, המשרד קרא לקהילה הבינלאומית להטיל את האחריות לתקיפות הללו על ישראל.

המשרד הוסיף: "ההסלמה הזו מצד 'הכיבוש הישראלי' מאיימת על השלום והביטחון באזור, מטילות פחד על אזרחי סוריה ומאיימות על בטיחות וביטחונה של התעופה האזרחית בסוריה ובאזור כולו". המשרד איים על ישראל והדגיש כי "סוריה תממש את זכותה הלגיטימית להגן על אדמתה ועל אנשיה בכל האמצעים הדרושים כדי להבטיח ש'רשויות הכיבוש' יישאו באחריות לפשעים האלו".