צה"ל פשט על מחנה בלאטה: מעבדות נפץ הושמדו, 3 מחבלים נהרגו

השלושה, שהשליכו מטעני חבלה לעבר לוחמי צה"ל, נהרגו מירי של הכוחות שנכנסו למחנה הפליטים בלאטה. גורם צבאי: "הושמדו מטעני חבלה רבי-עוצמה; אין ערי מקלט למחבלים ביהודה ושומרון". כמו כן, שלושה מבוקשים נעצרו בג'נין

זמן צפייה: 04:00

כוחות צה"ל נכנסו לפנות בוקר (שני) למחנה הפליטים בלאטה שבשכם - ושלושה פלסטינים שהשליכו לעבר הלוחמים מטעני חבלה נהרגו בחילופי אש. בצבא אמרו כי הכוחות השמידו מעבדות נפץ שבהן הוכנו מטעני חבלה רבי-עוצמה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, ההרוגים הם מחמד בילאל זייתון, פתחי אבו-ריזק ועבדאללה אבו-חמדאן. עוד שישה נפצעו. כמו כן, כוחות צה"ל פעלו גם בג'נין ועצרו שלושה מבוקשים.

ההרוגים במחנה הפליטים בלאטה שבשכם
ההרוגים במחנה הפליטים בלאטה שבשכם

מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל עצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור והחרימו שלושה נשקים מסוג M-16, תחמושת, ציוד צבאי וחלקי נשק. בנוסף, איתרו הכוחות באחת הדירות מעבדת מטעני נפץ ובה עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ שהיו אמורים לשמש לביצוע פיגועים. המעבדה הושמדה על ידי כוחות מיחידת יהל"ם. במהלך הפעילות במחנה, לוחמי צה"ל ניהלו חילופי אש וניטרלו שני מחבלים חמושים. שני נשקים מסוג M-16 אותרו על המחבלים שנוטרלו".

"הלוחמים עצרו גם שבעה מבוקשים בכפרים אבו דיס, עיזריה, בני נעים, קלקס דורא ובמחנות הפליטים אלעידה ועקבת ג'בר. במהלך יציאת הכוחות מהכפר אבו דיס חשודים השליכו מטענים ויידו אבנים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפעילות בכפר קלקס החרימו הכוחות מספר רימונים".

מטען חבלה שנמצא בשכם
מטען חבלה שנמצא בשכם | צילום: דובר צה''ל

זירת חילופי האש במחנה הפליטים בלאטה שבשכם
זירת חילופי האש במחנה הפליטים בלאטה שבשכם | צילום: רויטרס

גורם צבאי אמר כי "המבצע שנוהל מהחפ"ק החטיבתי על-ידי מח"ט שומרון, ארך מספר שעות שבהן יחידות שונות פעלו במקביל במחנה הפליטים לסיכול טרור - לאחר שהרים את ראשו לאט. סיירת גבעתי, מגלן, דובדבן, גדוד 50 ומשמר הגבול פעלו במקביל, בצורה גלויה תוך חילופי אש, סרקו והחרימו נשקים ואמצעי לחימה, עצרו חשודים, השמידו מעבדת נפץ עם מטענים רבי-עוצמה והרגו מספר מחבלים בתום חילופי אש. המבצע לא כלל אקט סערוב בשונה מבדרך כלל, במיוחד במעוזי הטרור הלא פשוטים, והכוחות פעלו בו בצורה מקצועית. זו ההוכחה לכך שאין ערי מקלט ביהודה ושומרון ואנחנו פועלים ל'כיסוח דשא' כל יום".

כוחות צה''ל במחנה הפליטים בלאטה שבשכם. ארכיון
כוחות צה''ל במחנה הפליטים בלאטה שבשכם. ארכיון | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

האמל''ח שהוחרם בפשיטה
האמל''ח שהוחרם בפשיטה | צילום: דובר צה''ל

ברשות הפלסטינית אמרו: "אנו מטילים על ממשלת ישראל את האחריות על ההסלמה ועל הפשעים הנמשכים וכן על המשך מדיניות הענישה הקולקטיבית. מה שקרה במחנה הפליטים בלאטה הוא טבח אמיתי והמשך המלחמה הכוללת נגד העם הפלסטיני. אנו דורשים מוושינגטון להתערב על מנת לעצור את הטירוף הישראלי .שתיקתה מעודדת את ישראל להמשיך בתוקפנותה".

פעילות צה"ל בשכם ובג'נין מגיעה לאחר שאמש נפצע חייל באורח קל בפיגוע דריסה בחווארה שבשומרון. הוא פונה לבית החולים בילינסון זמן קצר לאחר מכן. המחבל נמלט, כוח צה"ל שהיה בסביבה פתח באש לעברו ופתח בסריקות.