הקלטת של אל-בגדאדי מוכיחה - דאע"ש לא הולך לשום מקום • פרשנות

בסרטון ניתן לראות את מנהיג הארגון יושב בתדרוך עם מפקדים אזוריים, מספר על זירות הפעולה השונות ומחלק הנחיות לביצוע פיגועים. בכך הוא מבקש להבהיר: רעיון המדינה האסלאמית רק צובר תאוצה

זמן צפייה: 02:51

הקלטת שפרסם היום (שני) דאע"ש, שבו נראה מנהיג הארגון אבו בכר אל-בגדאדי, מעבירה מסר משמעותי: למרות שכבר כמה פעמים האמריקנים, הרוסים והאיראנים הצהירו על חיסול המנהיג, דאע"ש לא הולך לשום מקום, ומדובר ברעיון שרק תופס תאוצה ומרים את ראשו.

לקלטת יש גם משמעויות מבצעיות – ניתן לראות את אל-בגדאדי יושב בתדריך עם מפקדים אזוריים מבלגיה, צ'צ'ניה, רוסיה, אסיה ואחרים, כדי להראות שניתנות הוראות למפקדי הגזרות בעולם כולו להמשיך את הפיגועים. במשך רוב הסרטון מחלק אל-בגדאדי הוראות איך לבצע את הפיגועים ומספר מה קרה בזירות השונות.

בפעם האחרונה שאל-בגדאדי הופיע בקלטת, ביולי 2014, הוא נתן דחיפה לכל הפעילים, וצריך לראות מה יהיו ההשלכות של הקלטת הנוכחית. יש להניח שגם במקרה הזה צפויות להתרחש תגובות שרשרת.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אל-בגדאדי בקלטת חדשה: נתניהו נבחר, נתמודד מול עריצים בג'יהאד

אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש
אבו בכר אל-בגדאדי, מנהיג דאע''ש | צילום: החדשות 13

כאמור, אל-בגדאדי תועד בסרטון שפורסם היום על ידי ארגון המדינה האסלאמית. זאת, בפעם הראשונה לאחר חמש שנים שבהן לא נראה בציבור, ולאחר שמועות חוזרות ונשנות על מותו. הפעם האחרונה שבה דיבר מנהיג הארגון הייתה ביולי 2014, כאשר הכריז על החליפות ועל מדינת האסלאם.

בסרטון הצהיר אל-בגדאדי: "שמעתם בוודאי את החדשות לפיהן נתניהו זכה לעמוד בראש ממשלת היהודים, ושנפל העריץ באלג’יר והעריץ בסודאן. הדרך היחידה להתמודד מול העריצים היא ביצוע ג'יהאד". מנהיג דאע"ש הוסיף כי "הפיגועים בסרי לנקה הם רק תחילתה של הנקמה שממתינה לצלבנים. השבח לאללה שבין ההרוגים היו אמריקנים ואירופים". עוד הצהיר אל-בגדאדי כי נגמר הקרב שהתחולל בבגוז, מעוז דאע"ש בסוריה.

בקלטת מדבר אל-בגדאדי על החדשות האחרונות כדי להראות שהסרטון עדכני, ומתייחס כאמור לכל האירועים האחרונים בעולם. הוא נראה בריא יותר מאשר בסרטון הקודם שבו תועד, שפורסם כזכור לפני כחמש שנים.