סופית: המדינה תממן ב-100% לימודים ללוחמים משוחררים

לאחר שבחודש שעבר חוק "ממדים ללימודים" ירד מסדר היום של מליאת הכנסת בגלל "היעדר מקור תקציבי" - היום הוא אושר בקריאה שנייה ושלישית. מי ששירתו בתפקידי לוחמה יהיו זכאים למימון מלא של התואר הראשון - עד 5 שנים משחרורם מהשירות הסדיר, לוחמים ששירתו כקצינים ואנשי קבע - עד 7 שנים. לוחמים שכבר החלו ללמוד יזכו למימון רטרואקטיבי מלא של התואר

זמן צפייה: 11:53

הצעת החוק להענקת מלגות לתואר ראשון ללוחמים משוחררים אושרה היום (רביעי) סופית בכנסת, זאת לאחר שבחודש שעבר ההצבעה על חוק "ממדים לימודים" בוטלה עקב טענת נציגי משרד האוצר, לפיה "לא נמצא עבורו מקור תקציבי".

הצעת החוק של יו"ר הקואליציה אופיר כץ, שאושרה היום בקריאה שנייה ושלישית, קובעת כי מי ששירתו בתפקידי לוחמה יהיו זכאים למימון מלא של התואר הראשון - עד 5 שנים משחרורם מהשירות הסדיר. לוחמים ששירתו כקצינים ואנשי קבע יהיו זכאים למימון עד 7 שנים משחרורם. עוד על פי הצעת החוק, לוחמים משוחררים שכבר התחילו ללמוד יהיו זכאים למימון רטרואקטיבי מלא של התואר.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ
יו"ר הקואליציה אופיר כץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הקואליציה בירך על אישור החוק: "כל לוחם ולוחמת נותנים 100% אחוז מעצמם מרגע הגיוס ועד סיום המילואים. היום אנחנו נותנים להם 100% בחזרה", אמר כץ, שפנה אל הלוחמים והוסיף: "לוחמים ולוחמות - אני מעריץ אתכם, עם ישראל מעריץ אתכם. איבדתם חברים, אחים לקרב, ואתם עדיין שם - מול האויב, בשביל שהילדים של כולנו יוכלו לישון בשקט, ובשביל שמדינת ישראל תמשיך להתקיים". ,

רון פרץ, חבר פורום הלוחמים המשוחררים שיבח גם הוא ואמר: "החוק מייצג את הלך הרוח במדינה - הלוחמים הם במקום הראשון בסדר העדיפויות של נבחרי הציבור, וכך ראוי שיהיה. חקיקת החוק תסייע ללוחמים בצורה משמעותית להשתלב בחיים האקדמאים אחרי שירות מפרך".