דיווח סעודי: חמאס הסכים להעביר את השליטה בעיר עזה לפת"ח

לאחר כשנה של לחימה, ברשתות סעודיות דווח מפי מקור בחמאס כי תנועותיהם של סינוואר ואבו מאזן הגיעו להסכמה - לפיה השליטה בעיר עזה תועבר לצד האחריות על ניהול מעברי הרצועה לפת"ח. בין היתר נידונה האפשרות כי יוקם גוף מנהל מקומי המורכב מדמויות עצמאיות, במתכונת של ממשלה טכנוקרטית

זמן צפייה: 01:05

ברשתות אל-ערביה ואל-חדת' הסעודיות דווח היום (חמישי) מפי מקור בחמאס כי ארגון הטרור הסכים להעביר את השליטה בעיר עזה ואת ניהול המעברים של הרצועה לתנועת פת"ח של אבו-מאזן.

על פי הדיווח, בימים אלה מתקיימים מגעים בין גורמים שונים בשתי התנועות, והם מתמקדים בשלב זה בצורת הניהול של הרצועה. בין היתר נידונה האפשרות כי יוקם גוף מנהל מקומי המורכב מדמויות עצמאיות, לרבות הקמת ממשלה טכנוקרטית בהסכמת שתי התנועות ושאר הפלגים הפלסטינים. בנוסף עלתה בדיונים האפשרות כי תוקם רשות מקומית בפיקוח של הממשלה הפלסטינית הנוכחית.

לוחמי צה"ל ברפיח
לוחמי צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

המגעים בין חמאס לפת"ח מתקיימים ברקע דיונים שהחלו בשאלת "היום שאחרי" ברצועת עזה - מיד לאחר שצה"ל פתח בתמרון הקרקעי. עד כה לא ניתנה כל הסכמה מצד ישראל לכך שהשליטה ברצועה תעבור לפת"ח, וראש הממשלה בנימין נתניהו וגורמים אחרים בקואליציה שללו את האפשרות כשזו עלתה בעבר.