סגן ראש העיר נצרת לא מתחרט על ניחום משפחת המחבל: "סתימת פיות"

בשבת פרסם סמיר סעדי פוסט ניחומים לחמוש הפלסטיני שחוסל במהלך פעולת צה"ל בג'נין. היום הוא מגיב ולא חוזר בו. "זו מחויבות דתית ואנושית, לא תמכתי באלימות או בהרג בני אדם"

כוחות צה"ל פועלים בצפון השומרון
ארכיון | צילום: דובר צה"ל

סגן ראש העיר נצרת סמיר סעדי לא מתחרט על פוסט הניחומים שפרסם למשפחתו של המחבל שחוסל במהלך פעולת צה"ל אתמול (שבת) בג'נין. בדברים שכתב היום אמר סעדי שמדובר בניסיונות לסתימת פיות והשתקה של החברה הערבית כלשונו.

בפוסט שכתב ואז מחק אתמול כתב סעדי: "תנחומינו לבני הדודים במחנה ג'נין. מבקש מאללה לקבל את השהידים הצדיקים". היום הוא מסביר וכאמור לא חוזר בו. "התנהגותי והבעת תנחומיי, נשענו על המחויבות הדתית והאנושית, שלא נדבר על המחויבות המשפחתית. משפחת סעדי, הגדולה והענפה, שאני נמנה עליה, שמחולקת בכל השטחים והמחוזות, הן בתוך המדינה והן בשטחי הרשות, לא ימנע ממני להשתתף בצערה ובכאבה ועוד לנחמה על כל אבידה".

Xtnrhc
הפוסט של סעדי שמהלל את המחבל

עוד הוא כתב כי "לא היה אף פן פוליטי או הבעת דעה פוליטית, ולא הייתה אף תמיכה לאלימות או הרג בני אדם לחלוטין, מאחר ואני המאמין שלי סולד והודף בשתי ידיים אלימות והרג אנשים".

לסיום הוא כתב כי "לעולם לא אפחד ולא אתקפל מול הסתתכם וכי כל עוד אני נושא על כתפיי את עקרונותיי האנושיים שבזכותם נבחרתי להיות נציג ציבור בעיר שלי נצרת ללא מרות וללא פחד, אמשיך לשרת את כל תושבי עירי בלי הבדל של דת, גזע, או מין".