"פעולה מאוד משמעותית": הפלסטינים מדווחים על 10 הרוגים בשכם

כוחות הביטחון כיתרו בית שבו הסתתרו מחבלים החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרג לוחם צה"ל סמ"ר עידו ברוך, ובמקום התפתחו חילופי אש. אין נפגעים בקרב החיילים, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על מעל 100 פצועים. קצין בכיר בצה"ל: "פעלנו עם יותר מ-100 לוחמים במשך שעות בקסבה"

זמן צפייה: 09:12

כוחות הביטחון נכנסו לשכם הבוקר (רביעי) לשם מעצר מבוקשים. הכוחות כיתרו בית בקסבה של שכם, בו הסתתרו מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע שבו נהרג לוחם צה"ל, סמ"ר עידו ברוך, ובמקום התפתחו חילופי אש בינם לבין המחבלים. לפי הפלסטינים, המחבלים התבצרו בבית. הפלסטינים דיווחו על עשרה הרוגים ולפחות 100 פצועים. בג'יהאד האיסלאמי מיהרו לאיים: "זכותנו להגיב על הפשעים בשכם".

קצין בכיר בצה"ל הבהיר היום בעקבות האירועים כי מדובר בפעולה משלימה לפעולה שבוצעה לפני שבוע בה נעצרו המחבלים המעורבים בפיגוע בו נהרג עידו ברוך. "פעולה מאד משמעותית. לפני שבוע עצרנו את שני הרוצחים עם דובדבן, היום חבר החוליה השלישי סוכל".

הלוויית אחד ההרוגים בשכם
הלוויית אחד ההרוגים בשכם | צילום: רויטרס

"קיבלנו אינדיקציה משב"כ ואמ"ן הבוקר על האיתור", תיאר הקצין את סדר האירועים, "ימ"מ ושב"כ סגרו על האיתור, ביצענו סיר לחץ על המבנה. הם לא נכנעו וירו מתוך האיתור, מחבל ברח מהחלון, נורה - ונהרג. עוד 2 התבצרו ודירדרנו אמצעים. המבנה קרס על המחבלים, גם סיירת גולני ומגב עשו מעגל חיצוני עם לא מעט חוליות חמושים, אופנועים ורכבים שביצעו ירי על הכוחות".

"מחט שומרון ניהל את מבצע החילוץ. הוצאנו אותם בצורה מאובטחת. עשרות הלוחמים של ימ"מ שב"כ סיירת גולני ומג"ב יצאו בשלום. מי שנהרג היו חמושים שירו על הכוחות. מחבלים שביצעו ירי. המחבלים המבוקשים הם בני 20 מקבוצת 'גוב האריות'".

על הטענות שישנו הרוג בן 72, אמר הקצין כי נסיבות מותו בבירור והוסיף על חשיבות הפעילות: "חומרי הבעירה כבר פה, אדי הדלק כבר באוויר - צריך רק גפרור. חשוב מאד לעצור את החוליות האלה. אנחנו ערוכים לפיגועי נקם בשטחים, ירושלים או בעורף ישראל. פעלנו עם יותר מ-100 לוחמים במשך שעות בקסבה".

מהומות בשכם
מהומות בשכם | צילום: רויטרס

לפני זמן קצר הודיעו מג"ב, שב"כ וצה"ל בהודעה משותפת כי "לוחמי הימ"מ של משמר הגבול, לוחמי שב"כ וכוחות צה"ל פעלו בקסבה של שכם לטובת מעצר מבוקשים שמעורבים בתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי, בפיגוע הירי שבו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל ובפיגועים נוספים שבוצעו לעבר כוחותינו. בחילופי אש שהתפתחו במרחב הפעילות, נוטרלו המבוקשים וחמושים נוספים. אין נפגעים לכוחותינו".

עוד נמסר: "החל משעות הבוקר, במסגרת פעילות של לוחמי היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משמר הגבול(ימ"מ), לוחמי שירות הביטחון הכללי וכוחות צה"ל, פשטו הכוחות על דירת מסתור בקסבה של העיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון על בסיס ריכוז מאמץ ומידע מודיעני שהתגבש בשירות הביטחון הכללי אודות 3 מבוקשים החשודים במעורבות בפיגוע שבמהלכו נהרג חייל צה"ל סמ"ר עידו ברוך ז"ל, בפיגועים נוספים שבוצעו לאחרונה נגד כוחותינו שפעלו ביהודה ושומרון ובתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המיידי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302221033' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד משכם' poster='' kid='1_s77i70ol' duration='']

"עם הגעת הכוחות אל היעד, פתחו המבוקשים בירי לעבר כוחותינו שהגיבו בירי ונטרלו שני מבוקשים. מבוקש חמוש שיצא מתוך המבנה, נוטרל בירי על ידי הכוחות. כמו כן, זוהו פגיעות בחמושים נוספים במרחב שביצעו ירי, השלכת מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות. כאמור, 3 המבוקשים נוטרלו ונהרגו".

חוסאם אסלים ומוחמד אל-ג'וניידי, המחבלים המבוקשים בשכם
חוסאם אסלים ומוחמד אל-ג'וניידי, המחבלים המבוקשים בשכם

בתחילת החודש עצרו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב את המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי בו נפל סמל-ראשון עידו ברוך באוקטובר אשתקד ליד שבי שומרון. ראש תת-מרחב שומרון בשב"כ הודיע למשפחת ברוך שהרוצחים של יקירם המנוח נתפסו.

המחבלים, עובכאמל גורי ואסאמה טוויל, תושבי שכם, חשודים בביצוע הפיגוע בו נפל סמל-ראשון ברוך. יחד איתם נעצרו שלושה חשודים נוספים. "מאז הפיגוע בוצע ריכוז מאמץ מודיעיני ומבצעי ובמהלך הימים האחרונים אותרה על-ידי שב"כ דירת מסתור שבה שהו המבוקשים", נמסר.