בן גביר ידרוש את פינוי ח'אן אל-אחמר, סמוטריץ' יחרים את הישיבה

השר לביטחון לאומי צפוי לדרוש מחר בישיבת הממשלה את פינוי המאחז ח'אן אל-אחמר, בתגובה על פינוי המאחז לזכרו של הרב דרוקמן בשומרון, שהתבצע בניגוד לבקשתו ולבקשת השר סמוטריץ'. בציונות הדתית טוענים כי השרים מטעמם ייעדרו מהישיבה במחאה על הפרת ההסכם הקואליציוני

חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כתגובה לפינוי המאחז "אור חיים" שהוקם בשומרון לזכר הרב דרוקמן, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפוי לדרוש מחר (ראשון) בישיבת הממשלה את פינוי המאחז הבדואי ח'אן אל-אחמר שביהודה ושומרון, לאחר שיטען כי המאחז לזכרו של זקן רבני הציונות הדתית פונה חרף דרישתו ודרישת השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לדחות את הפינוי ולהמתין לתחילת השבוע הבא.

יש לציין כי לא מדובר בקריאת סרק של בן גביר, מכיוון שבימים הקרובים המדינה צריכה לגבש את החלטתה בעניין המאחז הבדואי, ולהשיב לבג"ץ האם היא מתכוונת לפנות את התושבים, וכיצד היא מתכוונת לפעול בנושא. הדיון בנושא יתקיים בישיבת הממשלה ובקבינט המדיני-ביטחוני. השר סמוטריץ' צפוי להחרים את הישיבה.

פינוי המאחז אור חיים שהוקם בשומרון לזכר הרב דרוקמן
פינוי המאחז אור חיים שהוקם בשומרון לזכר הרב דרוקמן

נזכיר כי מדובר במאחז בו מתגוררות משפחות בדואיות. בית המשפט ממתין כבר זמן ארוך לקבלת תשובה מממשלות ישראל מה הן מתכוונות לעשות באשר למאחז. הוא נתן אפשרות לפנות את המקום. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעבר, בעצמו, לא פינה את התושבים, בין היתר בשל חשש מתגובת בינלאומיות נרחבות. בשנה שעברה משרד החוץ העביר לבית המשפט מסמך המפרט את ההשלכות הבינלאומיות של מהלך שכזה, כך שנתניהו ירצה אולי להימנע מכך.

גורמים בציונות הדתית טוענים כי השרים מטעמם ייעדרו מישיבת הממשלה במחאה על הפרת ההסכם הקואליציוני. הדבר בא לידי ביטוי שוב אמש עם הנחיות של שר הביטחון יואב גלנט ללא תיאום ובניגוד להנחייתו של סמוטריץ׳ למנהל האזרחי. עוד נטען כי הם לא מתכוונים לעבור לסדר היום, ובוחנים צעדים נוספים בהמשך.