חטיפת גופת הצעיר בג'נין: "היה בחיים ונותק מהמכשירים"

טירן פרו (18) וחברו היו מעורבים בתאונת דרכים בשטחים. טירן פונה לבי"ח בג'נין ומת מפצעיו - ופלסטינים חטפו את גופתו בטענה שהוא מסתערב. מגעים דיפלומטיים מתנהלים לשחרור גופתו, ושליח האו"ם למזרח התיכון מעורב בשיחות. דודו: "נחטף כשהוא עדיין בחיים, זה פיגוע". אביו לשר הביטחון: "לא רוצה עוד אמא שכולה בישראל כדי להחזיר גופה"

זמן צפייה: 06:51

טירן פרו, בן 18 מדלית אל כרמל, נהרג אתמול (שלישי) בתאונת דרכים בג'נין, שאליה נכנס עם חבר נוסף כדי לקנות צמיגים חדשים. גופתו נחטפה על-ידי חמושים פלסטינים בטענה שהוא מסתערב. עם זאת, במערכת הביטחון מעריכים שגופתו תוחזר בקרוב לישראל. בתום הערכת מצב ביטחונית הבוקר הוחלט על סגירת מעברי ג'למה וסאלם שבסמוך לג'נין.

חברו של טירן, שנפצע גם כן קשה מאוד, הועבר תוך זמן קצר באמצעות מסוק צבאי לטיפול בישראל. מצבו של טירן לא אפשר זאת ולכן הוא טופל בבית חולים מקומי - שם מת מפצעיו. דודו של טירן, אדי פרו, אמר ל"העולם הבוקר": "טירן נחטף כשהוא עדיין בחיים. ניתקו אותו מהמכשירים. זה פיגוע".

קבוצת מחבלים בג'נין שמכנה את עצמה "חטיבת ג'נין" פרסמה הודעה שבה היא דורשת את "החזרת גופותיהם של גיבורינו האמיצים". כלומר, החזרת גופות מחבלים שנלקחו על-ידי כוחות הביטחון הישראלים, לטענתם, בתקופה האחרונה - תמורת גופת הצעיר הדרוזי.

הרכב אחרי התאונה
הרכב שעבר תאונת דרכים

אביו של טירן שוחח עם שר הביטחון בני גנץ בטלפון ואמר לו: "עם כל הכאב והצער, במצב הקיים יש לנו גופה. קשה להגיד את זה, אבל אני רוצה להיות אדם הגון ואמתי, אני מתנער מכל הרגשות ואני אומר - אני לא רוצה, וזה לא יוסיף לי שום דבר, אם חיייל אחד בצה"ל יישרט והם יחגגו על זה. אני לא רוצה שתהיה עוד אמא אחת במדינת ישראל שתהיה אמא שכולה בכדי להחזיר גופה. שייקח עוד יום יומיים, אני רוצה שכל החיילים שלנו יחזרו הביתה בשלום. זה דרישה שאני לא מוותר עליה".

עוד הוסיף אביו של טירן ואמר לגנץ כי הוא "סמוך ובטוח שאתם תעשו כל מה שנדרש בשיקול דעת נכון ומתאים, וכולנו תקווה שבסופו של דבר הגופה תחזור אלינו". גנץ השיב לו דרך הטלפון כי הוא "מאוד מעריך את הגישה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211231242' autoplay='0' credit='' desc='אביו של טירן פרו בשיחת טלפון עם שר הביטחון בני גנץ' poster='' kid='1_4e6nb7us' duration='']

מתאם הפעולות בשטחים, אלוף רסאן עליאן, יחד עם גורמים במשרד החוץ, ממשיכים בניסיונותיהם להחזיר את הגופה לישראל. במגעים גם מעורב שליח האו"ם למזרח התיכון, וגורמים מדווחים שישנה התקשרות ישירה בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית.

משפחת גולדין, שגופת בנה הדר מוחזקת בשבי החמאס בעזה מאז "צוק איתן", הגיבה לאירוע חטיפת גופתו של טירן פרו ודרשה משר הביטחון "להכריח את ארגוני הטרור להשיב את טירן ואת יתר השבויים והנעדרים שהופקרו בשטח".

שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין אמר היום: "אסור לתת לארגון טרור להכתיב לנו ולסחוט אותנו. יש להפעיל לחץ הומניטרי ואם צריך גם לחץ צבאי. כך צריך להתנהל גם כדי להשיב גם את הדר ואורון ויתר השבויים מעזה".

טירן פרו
טירן פרו

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר: "לחדר ההלם ברמב"ם פונה צעיר ישראלי שנפגע בתאונת דרכים באזור ג'נין. הוא פונה באמצעות מסוק צה"ל שנחת בג'למה. הצעיר טופל תחילה באמצעות אנשי רפואה פלסטינים ונמצא בבדיקות הדמיה. מצבו קשה".

מדובר צה"ל נמסר כי "אזרח ישראלי צעיר נכנס אתמול עם אזרח נוסף, דרך מעבר גלבוע למרחב העיר ג'נין. השניים היו מעורבים בתאונת דרכים קשה והועברו לטיפול רפואי בבית החולים המקומי - שם מת אחד מהם מפצעיו. חברו, האזרח הפצוע, הועבר במצב קשה לטיפול רפואי בישראל. גופתו של הצעיר נלקחה מבית החולים בג'נין והציפייה שתוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש".