המוסד מאשר: סוכלו כוונות פיגוע נגד ישראלים בקפריסין

גופי הביטחון והאכיפה בקפריסין סיכלו תשתית טרור איראנית, שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים במדינת האי השכנה. שני חברי החוליה נעצרו בתחילת החודש שעבר, ומאז הם נמצאים תחת חקירה

ניידת משטרה בקפריסין
ניידת משטרה בקפריסין (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

המוסד אישר היום (ראשון) כי גופי הביטחון והאכיפה בקפריסין, בשותפות עם המוסד, סיכלו תשתית טרור איראנית שתכננה לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים ויהודים בקפריסין. בזכות הפעילות הסיכולית ומעצר החוליה על ידי שירותי הביטחון בקפריסין, התקבל מידע רב שהביא לחשיפת המפגעים, שיטות הפעולה, יעדי הפיגוע והתכנון האיראני לגרום להרג חפים מפשע בקפריסין ובזירות נוספות.

לטובת קידום ניסיון ההתנקשות, הופעלה חוליה של גורמים איראניים הממוקמים בקפריסין, אשר היו מעורבים באיסוף מודיעיני בשטח על יעדי הפיגוע. שני חברי החוליה נעצרו בתחילת החודש שעבר, ומאז הם נמצאים תחת חקירה ומתנהל מולם הליך משפטי. לפי הפרסומים  בקפריסין אף הוצא להם צו גירוש מהמדינה.

במהלך חקירתם, עלה כי חוליה זו השתתפה באיסוף מודיעיני על גורמים מערביים נוספים גם מחוץ לקפריסין. הגורם שהפעיל את החוליה והוביל את כוונת הפיגוע הוא אזרח איראני בשם מוחמד רזה עבדי ארבלו, המכונה גם סעיד עבדי, והוא משתמש במספר רב של דרכונים מזויפים וזהויות שונות. ארבלו הוא מופעל מוכר של ארגוני טרור איראניים, ובעבר היה מעורב בין היתר בניסיון יחידה 400 בכוח קודס של משמרות המהפכה לחיסול אזרח ישראלי בגאורגיה בנובמבר 2022.

דרכונו של האזרח האיראני שהוביל את כוונות הפיגוע בקפריסין
דרכונו של האזרח האיראני שהוביל את כוונות הפיגוע בקפריסין

מהמטה לביטחון לאומי נמסר כי מאז פרוץ המלחמה עברו ישראלים רבים לשהות בקפריסין. הנוכחות האיראנית בצפון קפריסין, והשימוש באזור זה בעבר ובהווה הן למטרות טרור והן כזירת פעילות ומעבר לפגיעה ביעדים ישראליים ויהודים, מהווה סוגיה מטרידה, מאשר שמאז מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר הרחיב המשטר האיראני את מאמציו לקדם פעילויות טרור ברחבי העולם. המל"ל וקהילת המודיעין עדכנו רק לאחרונה את רמת האיום כלפי ישראלים בחו"ל וממשיכים להנחות את אזרחי ישראל בהתאם לכך.