סמ"ר אלקנה נבון, בן 20 מפתח תקווה, נפל בג'נין; קצין נפצע קשה

החלל ה-705: סמל-ראשון אלקנה נבון, בן 20 מפתח תקווה, מפקד כיתה בגדוד 906 (חטיבת ביסל"ח), נהרג בהיתקלות עם מחבלים בג'נין. באותו אירוע נפצע קשה קצין לוחם מאותו הגדוד. בנוסף, לוחם מילואים נפצע קשה במרכז הרצועה

זמן צפייה: 01:30

דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל בקרבות בג'נין: סמל-ראשון אלקנה נבון, בן 20 מפתח תקווה, מפקד כיתה בגדוד 906 (חטיבת ביסל"ח). הוא נהרג במהלך היתקלות עם מחבלים, ובתקרית גם נפצע באורח קשה קצין לוחם באותו הגדוד.

בנוסף, הותר לפרסום כי לוחם מילואים מגדוד 9207 (חטיבת "ירושלים") נפצע קשה מוקדם יותר בקרב במרכז רצועת עזה. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

מבית איגוד ישיבות ההסדר, שבמסגרתו למד סמ"ר אלקנה, נמסר: "בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים".

הרב אריאל ברקאי, ראש ישיבת ההסדר קריית שמונה, בה למד אלקנה, ספד לו: "אין מילים לבשורה הקשה כל כך שנפלה עלינו בצאת שבת קודש. אלקנה האהוב, כולך מלא חיים ושמחה, עם נוכחות של טוב ונתינה. קשה לדמיין שהחיוך הענק והטוב שלך כבר לא איתנו. רצית כל כך לתרום ולתת, עוד לפני המלחמה. תמיד רצית לעשות את המיטב, כך בישיבה וכך בצבא וכך בחייך האישיים. משפרצה המלחמה הרגשת אחריות גדולה לקחת חלק ולהוביל, ועשית הכל תמיד בשמחה, תמיד מתוך אמונה גדולה. דמותך בלתי נפרדת מהישיבה, בלתי נפרדת מאתנו".

סמ"ר עמית פרידמן, רס"ר (מיל') יוחאי חי גלאם
סמ"ר עמית פרידמן, רס"ר (מיל') יוחאי חי גלאם | צילום: דובר צה"ל

ביום רביעי הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בקרבות בדרום רצועת עזה:  סמל-ראשון עמית פרידמן, בן 19 מאור יהודה, לוחם בגדוד 932, חטיבת הנח"ל, ורס"ר במיל' יוחאי חי גלאם, בן 32 מנתניה, לוחם בגדוד הסיור 6310, חטיבת ירושלים (16).

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 705 חללים, בהם 340 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.