צה"ל בודק חשד לירי לעבר רועה צאן בשומרון, אין נפגעים

בעקבות דיווח על ירי לעבר רועה צאן בחוות דורות עילית שבשומרון, פתחו בצה"ל בסריקות אחר חשודים. באירוע לא היו נפגעים. בתוך כך, גלנט קיים הערכת מצב בפיקוד המרכז בירושלים. הוא קיים שיחה עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון: "מעריך מאוד את הגיבוי שאתם מעניקים לכוחות הביטחון, יש לזה חשיבות מכריעה בעיני התושבים והחיילים"

Whatsapp Image 2023 04 16 At 0
חיילים בהפרת סדר ביהודה ושומרון | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

בצה"ל פתחו אחר הצהריים (רביעי) בבדיקת דיווח שהתקבל מוקדם יותר על ירי לעבר רועה צאן בחוות דורות עילית שבשומרון. באירוע לא היו נפגעים, ובצבא פתחו בסריקות במרחב אחר חשודים. בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט ערך שיחה עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון. הוא אמר כי הוא "מעריך מאוד את הגיבוי המוחלט שאתם מעניקים לכוחות הביטחון, יש לזה חשיבות מכריעה בעיני התושבים והחיילים".

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בפיקוד המרכז
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בפיקוד המרכז | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גלנט, שהגיע לבסיס פיקוד המרכז בירושלים. קיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, ובסיומה ערך פגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון שבה השתתפו סגן הרמטכ"ל האלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, ראש המינהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה והקצונה הבכירה בפיקוד. גלנט התעדכן בפרטי המצוד המתנהל אחר המחבל מהפיגוע בחווארה, והנחה על הגברת ריכוז המאמץ לסיכול כלי הנשק ברחבי יהודה ושומרון.

מטעמו של גלנט נמסר כי "השר הביע את מחויבותו למען חיזוק ההתיישבות, וסקר בפני ראשי המועצות את הצעדים המתבצעים בימים אלה במשרד הביטחון, לרבות חיזוק מרכיבי הביטחון, שיפור התשתיות והצירים, הקלת העומס במעברים ומיגון רכבי ההיסעים לתלמידים".