מ"מיגונית המוות" לעזה: נחשף תיעוד החטיפה של הרש, אור ואליה

מטה המשפחות פרסם את הסרטון, שאורכו כשתי דקות, שבו נראית חטיפתם של הרש גולדברג-פולין, אור לוי, אלון אוהל ואליה כהן מ"מיגונית המוות" שאליה נמלטו מהטבח ב"נובה" - לעזה: "הסרטון הקשה הוא כתב אישום חמור על ההפקרה שנמשכת כבר 262 ימים"

זמן צפייה: 05:28

מטה משפחות החטופים פרסם הערב (שני) את סרטון החטיפה של הרש גולדברג-פולין, אור לוי ואליה כהן, מזירת הטבח ב"נובה". הסרטון, שאורכו כשתי דקות, כולל את שהייתם ב"מיגונית המוות" ברעים. החלק השני מתעד את תפיסתם והעלאתם לטנדר המחבלים והנסיעה לרצועת עזה. מהמשפחות נמסר: "הסרטון הוא כתב אישום חריף על ההפקרה שנמשכת כבר 262 ימים". התיעוד המלא - בפתח הידיעה.

מיכאל לוי, אחיו של אור לוי, אמר בריאיון לחדשות 13: "הדבר הראשון שרואים זה את האימה, הפחד וחוסר האונים. הזמן שלהם אוזל. ראינו את התיעוד כבר לפני חצי שנה ונאבקנו לפרסם את הסרטון. אני רוצה שהממשלה תסתכל באימה בעיניהם, כי לא תהיה תקומה למדינה אם הם לא יחזרו הביתה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2406242015' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='אחיו של אור לוי: "רואים בעיניו את הפחד, האימה וחוסר האונים"' poster='' kid='1_oj30b2eq' duration='216']

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "סרטון החטיפה המזעזע של הרש, אור ואליה קורע את לב כולנו ומדגיש שוב את אכזריות האויב אותו נשבענו לחסל. לא נעצור את המלחמה עד שנשיב את כל 120 יקירינו הביתה".

ממטה המשפחות נמסר: "הרש גולדברג-פולין הגיע לפסטיבל ה'נובה' עם חברו הטוב ענר שפירא ז''ל, איתו מצא מקלט במיגונית שכונתה 'מיגונית המוות' וממנה נחטף. ידו של הרש נקטעה במהלך המתקפה על המיגונית. ב-24 באפריל 2024 פירסם חמאס סרטון של הרש מהשבי, שהיה לאות החיים הראשון שקיבלה המשפחה".

"אור לוי הגיע לנובה ב-06:20 עם אשתו עינב ז''ל. תשע דקות לאחר מכן התחילה המתקפה ואור ועינב נכנסו גם הם ל'מיגונית המוות', שם נרצחה עינב וממנה אור נחטף לעזה. אלמוג, בנם של עינב ז״ל ואור יציין מחר את יום ההולדת ה-3 שלו, ללא אימו שנרצחה ואביו שנמצא בשבי החמאס כבר 262 ימים. אליה כהן הגיע לפסטיב עם בת זוגו זיו עבוד, ואחיינו ובת זוגו. כשהחלה המתקפה נמלטה הרביעייה ל'מיגונית המוות' שבה נרצחו אחיינו של אליה ובת זוגו של האחיין. מאותה המיגונית נחטף אליה וזיו זוגתו ניצלה כשנקברה תחת הגופות.

עוד מסרו ממטה המשפחות: "הסרטון הקשה הוא כתב אישום חמור על ההפקרה שנמשכת כבר 262 ימים. הרש, אליה ואור נחטפו בחיים וכך הם צריכים לחזור, עוד היום. כל יום שעובר מסכן את החטופים ועלול לטרפד את היכולת להשיבם הביתה. אחרי כמעט 9 חודשי לחימה ונוכח ההצלחות המבצעיות האחרונות, ברור לכולם שהשבתם של כל 120 החטופים אפשרית רק בעסקה! חייבים לאשר וליישם את העסקה שתחזיר את כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה".

המכוניות ההרוסות אחרי הטבח במסיבה ברעים
אזור הטבח במסיבת הטבע ברעים | צילום: רויטרס
מתייחדים עם זכר הנרצחים באתר הטבח בפסטיבל נובה ברעים
מתייחדים עם זכר הנרצחים באתר הטבח בפסטיבל נובה ברעים | צילום: רויטרס
המכוניות שנהרסו בטבח במסיבת הטבע ברעים
המכוניות שנהרסו בטבח במסיבת הטבע ברעים | צילום: רויטרס

לפני כחודשיים פרסם חמאס תיעוד של הרש גולדברג-פולין בן ה-24, בו הוא מקריא טקסט שהוכתב לו על-ידי שוביו. בין היתר, הוא אמר: "יצאתי לבלות עם חברים, ובמקום זאת - מצאתי את עצמי נלחם על חיי עם פציעות קשות בכל הגוף". בנוסף, הוא נשמע מותח ביקורת על הממשלה ועל העומד בראשה בנימין נתניהו, על כך שכשלו בהשבת החטופים, וקורא לעסקה מיידית.