שירותי כביסה וטלוויזיה בחדר: מתחם ההחלמה לחיילים חולי קורונה

כפר הנופש באשקלון הוסב לפני כמה שבועות למתחם ייעודי לחיילים שנושאים את הנגיף. ובזמן שכל המדינה הייתה בהסגר - הם זכו בנופש בחסות הקורונה. "עד חמש בבוקר כולם יחד"

זמן צפייה: 05:46

בזמן שכל המדינה הייתה בהסגר ובהכנות אחרונות לסדרי הפסח המצומצמים, חיילים חולי קורונה במצב קל ששוכנו בכפר הנופש באשקלון עד שיבריאו, יכולים להתקרב, לגעת, להתחבק. בימים רגילים, לכפר הזה על שפת הים באשקלון מגיעים לוחמים למה שנקרא "שבוע נופש". כדורגל, בריכה, מסיבות, הכול כלול. אבל אלה לא ימים רגילים, אז בצבא החליטו להסב את ייעוד האתר לכפר המחלימים של צה"ל.

אורין, עדי ולירן הכירו כאן בכפר הנופש לפני שבועיים. עכשיו, הם עושים הכול יחד. אורין אגם: "הכול כאן יחד, אין דבר כזה לבד. אנחנו משתזפים פה, אנחנו מסתובבים. עד חמש בבוקר כולם יחד, צחוקים. בוא נגיד שליל הסדר פה יהיה בין ליל סדר הגדולים בארץ".

כפר ההחלמה של צה''ל
כפר ההחלמה של צה''ל | צילום: חדשות 13

סא"ל אושרת גוזלן, האחות הראשית של צה"ל, היא מי שלקחה את הפיקוד על תפעול האתר. ובזמן שהמחלימים חוגגים באזור האדום, מערך צבאי שלם פרוס באזור הירוק, דואג לכל מה שהם צריכים. "יש פה את כל סוגי המזון שאתה רק יכול לחשוב עליו, צמחוני, טבעוני, גלוטן. הכול על מנת באמת לתת לכל אחד את מנת האוכל שמתאימה לו", סיפרה גוזלן.

צוות רפואי נוכח בכפר על כל מקרה, יש גם קצינת בריאות הנפש. שלוש ארוחות ביום, שירותי כביסה, מתוקים, טלוויזיה ואפילו פלייסטיישן בכל חדר. והכול בשליטה דרך החמ"ל הסמוך. רס"ן תומר ויל, רמ"ד תפעול, הסביר כי "הם אנשי צבא ואנחנו צריכים שיחזרו לכשירות מהר. כשטוב בלב אז גם מרגישים יותר טוב". נכון ליום שלישי השבוע אובחנו בצה"ל 137 חולי קורונה. כולם במצב קל. 30 מהם כבר הבריאו ובכל יום יוצאים מכאן נוספים שייכנסו לבידוד של שבועיים נוספים בבית, ליתר ביטחון, ומשם יעלו שוב על מדים.