צה"ל: אם יוטל הסגר - כוחות רגלים ערוכים לסייע למשטרה באכיפה

במטרה לסייע בבלימת התפשטות הנגיף, תוצא לפועל פקודת "קרן אור". במסגרתה, חובשים בסדיר ובמילואים יסייעו למערכת הבריאות, ובמידה שתורחב התחלואה - גדודי פיקוד העורף יוכשרו לטהר אזורים

זמן צפייה: 01:15

צה"ל פרסם היום (חמישי) את היערכותו לסיוע במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במסגרת פקודת "קרן אור". במידה ויוטל הסגר, צה"ל יסייע למשטרת ישראל וכוחות רגלים ערוכים לאכיפתו. כמו כן, חובשים של צה"ל בסדיר ובמילואים יסייעו בעבודות עזר למערת הבריאות, ובמידה ותתרחב התחלואה - יוכשרו שני גדודים של פיקוד העורף לטהר אזורים מהווירוס. זאת, על בסיס היכולת של צה"ל לטהר אזור מנשק כימי.

צה"ל יעניק גם סיוע טכנולוגי כאשר היחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין פיתחו ארבעה פיתוחים לשם המאמץ; אב טיפוס שמסב מכשירי הנשמה ביתיים למכשירי הנשמה שמסייעים לחולי קורונה, ייצור מסכות מגן שיסייעו לצוותים רפואיים, הפיכת רכבים לרכבים ממוגנים לניוד חולים, ואפליקציה שתסייע לחיל רפואה לנהל את הבדיקות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-1903201810' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='מניעת התפשטות הנגיף בבסיסי צה"ל' kid='1_73c5g1vs' duration='83'']

יחידה 81 באגף המודיעין מסייעת בפתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם נגיף הקורונה
יחידה 81 באגף המודיעין מסייעת בפתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם נגיף הקורונה | צילום: דובר צה''ל

עוד במסגרת הסיוע למרחב האזרחי צה"ל פתח בפיקוד העורף מוקד מגן דוד אדום שנותן מענה לכל הציבור כדי לסייע למד"א. פיקוד העורף מאגד גם פורטל חירום לאומי עם כלל ההנחיות. מאות מורות חיילות ובני גרעינים יוקצו לסיוע למערכת הבריאות ויספקו תמיכה בילדים של סגל הרפואה.

היום נפתח גם מבצע התרמת דם. הרמטכ"ל כוכבי קבע שצה"ל יעמיד 7,000 מנות דם בימים הקרובים למד"א, וכמו כן יסייע לדרייב אין של מד"א בניוד הבדיקות. כמו כן, אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה יסייע בהבאה ציוד לוגיסטי לישראל בקווים פנימיים וגם חיצוניים.

חמ''ל פיקוד העורף
חמ''ל פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל
יחידה 81 באגף המודיעין מסייעת בפתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם נגיף הקורונה
יחידה 81 באגף המודיעיןמ סייעת בפתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם נגיף הקורונה | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, כפר הנופש באשקלון יוסב למתקן לחיילים חולים במצב קל. הוא ייפתח מחר בבוקר וינוהל בידי חיל הרפואה, במטרה להוריד לחץ ממערכת הבריאות האזרחית.

במקביל, מגבירים היערכות כדי למנוע התפשטות של הנגיף בקרב המשרתים. בצה"ל יאמצו שיטת משמרות כדי שלא יהיו הרבה אנשים במקביל. המשמרת בטייסת תכלול טייס וטכנאי בקפסולה נפרדת.

אריזת ערכות מיגון וחיטוי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה
אריזת ערכות מיגון וחיטוי באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה | צילום: דובר צה''ל

בתוך צה"ל גם פועלים לצמצום נסיעות בתחבורה הציבורית, ולשם כך יעזרו במערך הסעות פנים צה"ליות. כמות חיילים באוטובוס תהיה עד 25 חיילים - כל אחד בספסל ובצורה מוצלבת.

בנוגע למועמדים לגיוס שעתידים להתגייס במרץ, חטיבות גולני וגבעתי יתגייסו ביום ראשון כרגיל עם התאמות. יום הגיוס יתקיים בחמישה מוקדים במקום רק בבקו"ם, ויהיה דירוג בשעות הגיוס וכניסה מדורגת לשרשרת החיול. כמו כן, בוטלו מילואים עד פסח מלבד חריגים.