צה"ל מתמודד עם הקורונה: טקסים ללא קהל - שמועברים בשידור חי

האיסור על התקהלויות גרם לכך שסיום מסע הכומתה של גולני נערך ללא משפחות, ובמקום אוכל של אימא חיכו לחיילים ספסלים ריקים. הטקס שודר בעמוד הפייסבוק של החטיבה. "ראיתי את הבן שלי מקרוב"

זמן צפייה: 02:05

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור - וזה גם לא כל כך נעים לראות טקס סיום מסע כומתה עם ספסלים ריקים. צה"ל עובר ל"מצב קורונה", והאיסור להתקהל הביא היום (חמישי) לשידור סיום מסע כומתה בשידור חי בפייסבוק של חטיבת גולני.

גם כאשר מגיעים הלוחמים הצעירים לבסיס החטיבה ברגבים, מחכים להם ספסלים ריקים במקום הסירים עם האוכל של אימא. אילה, אמא של לוחם גולני שסיים את המסע, סיפרה: "התרגשנו מאוד. ראיתי את הבן שלי ממש מקרוב. היה מאוד מרגש".

גולני, טקס כומתה
טקס סיום מסע כומתה בגולני ללא הורים בשל התפשטות הקורונה | צילום: מתוך פייסבוק חטיבת גולני

גם בבסיס גבעתי בקציעות שבנגב נאלצו להסתפק החיילים בטקס קבלת הכומתה הסגולה בלי משפחה ובלי חברים. כך תיראה כל התקופה הקרובה בצה"ל - כמה שפחות טקסים, כמה שפחות התקהלות.

במערכת הביטחון יש גם מי שמדבר דווקא על אפקט מצנן לקורונה על המזרח התיכון שלנו. גם האיראנים, חזבאללה, הסורים וחמאס עוסקים בעצמם ובצרות שלהם בעידן הקורונה ומייצרים שקט כרגע. צה"ל, מבחינתו, נערך לאפשרות של העברת מקל ממערכת הבריאות לפיקוד העורף ולחיל הרפואה אם הדברים ייצאו מכלל שליטה.