השר אוחנה: מעריך שאכריז על זהות המפכ"ל בשבוע הבא

השר לביטחון הפנים ציין בריאיון לחדשות 13 כי יאייש את המשרה הבכירה במשטרה, לאחר שנתיים שהיה בה ממלא מקום. על פרישת סער: אם יהיו עריקים נוספים - לא יהיה להם מקום בליכוד

זמן צפייה: 09:52

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התראיין הערב (שישי) בחדשות 13 וציין כי הוא מעריך שיכריז על זהות מפכ"ל המשטרה בשבוע הבא. זאת, שנתיים לאחר פרישתו של המפכ"ל הקודם, רוני אלשיך, ואיוש התפקיד הבכיר על ידי ממלא המקום מוטי כהן.

"החלטתי שיהיה נכון למנות מפכ"ל שהיה ניצב במשטרה, יכול להיות גם ניצב בדימוס - המפכ"ל צריך להיות אדם שצריך להכיר את המשטרה ואת עבודתה", הסביר אוחנה. לדבריו, ניצב בדימוס יורם הלוי הוא בין המועמדים המובילים לתפקיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר הבריאות האמריקני מעריך: מבצע החיסונים יתחיל בשני או שלישי

מכירת בית"ר י-ם לשיח' האמירותי: אוהדים התעמתו באימון הקבוצה

1,865 נדבקים חדשים אתמול – 2.7% מהבדיקות חיוביות

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

נוסף על כך, אוחנה התייחס גם לפרישתו של בכיר הליכוד לשעבר גדעון סער. לטענת השר, "סער ראה את הסקרים והבין שאין לו עתיד בליכוד - הוא היה צפוי להיות הרחק בעשירייה השנייה". עוד אמר אוחנה כי "אם יהיו עריקים נוספים - לא יהיה להם עתיד בליכוד. הם יהיו צריכים להתפטר מהכנסת".

לפני כשבוע הוציאו שופטי בג"ץ הוציאו צו מוחלט לממשלה, ודרשו לקדם את מינוי המפכ"ל. "חלפו שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם", נכתב בצו. "נוכח את ניתן הצו שמורה למשיבים לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה".

כשבועיים לפני כן פנה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבג"ץ, וביקש להוציא צו על תנאי לממשלה שיביא לקידום מינוי מפכ"ל המשטרה. זאת, לאחר שכבר כשנתיים אין מפכ"ל קבוע, בעוד ניצב מוטי כהן משמש כממלא המקום. שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה לפניית מנדלבליט כי "אי אפשר להשאיר מדינה בהמתנה - קורא למנות מפכ"ל ופרקליט מדינה, ולהשלים את כל המינויים בהקדם האפשרי".

בפנייתו כתב מנדלבליט כי "הסכמות קואליציוניות, כמו גם מחלוקות קואליציוניות, אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע". עוד נכתב בפנייה כי היועץ סבור שאם לא הוצג נימוק שיצדיק את העיכוב במינוי המפכ"ל, יש להביא מועמד לתפקיד ב"מהירות ראויה".