הרמטכ"ל: "צה"ל התריע בפני אתר 'אטרף' על מתקפת סייבר אפשרית"

פרסום ראשון: בדיון סגור בוועדת חוץ וביטחון, חשף כוכבי כי צה"ל התריע בפני חברות אזרחיות על מתקפות סייבר. כמו כן, אמר כי אנשי הסייבר של צה"ל סייעו להחזיר את ביה"ח הלל יפה לתפקוד

זמן צפייה: 01:24

הרמטכ"ל אביב כוכבי חשף היום (שלישי) בדיון סגור בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי צה"ל התריע בפני חברות אזרחיות שמחזיקות במידע של ישראלים רבים כי מאגרי המידע שלהן חשופים למתקפת סייבר מצד האקרים איראנים - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13. בין היתר, הציג הרמטכ"ל לחברי הוועדה סרטונים מסווגים של תקיפות חיל האוויר בסוריה.

בהמשך לכך, כאשר אחת מחברות הכנסת שהשתתפה בדיון שאלה את הרמטכ"ל אם מדובר ספציפית בחברת 'אטרף', כוכבי אישר את דבריה וחשף עוד בדיון הסגור כי אנשי הסייבר של צה"ל סייעו לבית החולים הלל יפה לחזור לתפקוד מלא אחרי שעבר מתקפת סייבר שפגעה בכשירותו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט לאחר תפיסת האמל"ח במגזר הערבי: "בנו כאן מצבור נשק מהגדולים במזרח התיכון"

המשטרה פתחה בבדיקת אירוע תקיפה של ח"כ עידית סילמן

נגע באיברו וניסה להניא אותו מלהתלונן: החשד נגד המורה מאשקלון

דף האתר של ''אטרף''
דף האתר של ''אטרף'' | צילום: צילום מסך

כזכור, קבוצת ההאקרים איראנית טענה לפני שבוע כי הדליפה את מאגר המידע של אתר "אטרף", אתר ההיכרויות של הקהילה הגאה שנפרצה שבוע לפני כן. ההאקרים הדליפו את המידע לאחר שפג תוקף האולטימטום שנתנו לשלם מיליון דולר תוך 48 שעות כדי למנוע את ההדלפה. בהמשך לכך, ההאקרים הכריזו כי המידע שהשיגו עומד למכירה תמורת "עשרת אלפים דולר לסיסמא".

בעקבות פנייה של מחלקת הסייבר בפרקליטות, חסמה גוגל את הגישה לאתרי קבוצת Black Shadow דרך מנוע החיפוש שלה. כמו כן, חסמה הרשת החברתית טלגרם שני ערוצים נוספים של הקבוצה בהם הופץ מידע אישי שהושג באמצעות פריצה למאגרי מידע.