שב"כ: נעצר תושב אום אל-פחם שתכנן פיגוע מטען באוטובוס

מוחמד מחאג'נה, אזרח ישראלי בן 20, נעצר לפני מספר שבועות לאחר שתכנן לבצע פיגוע באוטובוס באזור חדרה. ברשותו נמצאו אמצעים לתקשר עם חמאס, וכן מפות ותמונות של מקומות אפשריים לפיגוע. כתב אישום הוגש נגדו בגין עבירות ביטחון

זמן צפייה: 00:29

תושב אום אל-פחם נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי בחשד שגויס לזרוע הצבאית של חמאס ותכנן לבצע פיגוע מטען באוטובוס באזור חדרה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. החשוד הוא מוחמד נדיר מחאג'נה, אזרח ישראלי בן 20, והוא נעצר לפני כמה שבועות במבצע משותף של שב"כ ויחידת הגדעונים. ברשותו נמצאו מכשירים ששימשו לקשר עם חמאס בעזה.

בחקירתו של מחג'נה עלה כי גויס לפני מספר חודשים לזרוע הצבאית של חמאס, והיה מיועד לבצע פיגוע תופת. לפי שב"כ, הוא התקרב לארגון הטרור בעקבות לחצים כלכליים ונפשיים בהם היה מצוי והחליט שברצונו לבצע ג'יהאד.

כמו כן, התגלה כי מחאג'נה אסף מידע, תמונות ומפות במקומות אפשריים לבצע בהם פיגוע, ביניהם קו 921 באזור חדרה, אתרים ביטחוניים שונים ומקומות הומי אדם. את המידע שאסף שלח לחמאס והוא אף החל בפעולות מסוימות לתכנון לפני שנעצר. לפני כשבועיים הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות ביטחון חמורות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2305240939' autoplay='0' credit='דובורת המשטרה' desc='מעצר החשוד על ידי יחידת הגדעונים' poster='' kid='1_4jkyv40l' duration='35']

גורם בשב"כ מסר כי "חקירת הפרשייה חושפת פעם נוספת את מאמציו של חמאס לקדם פעילות טרור בישראל, תוך ניסיון להרחיק את מעורבותו באופן פומבי, במקביל למצג שווא כי ברצונו לקדם מהלכי הסדרה ברצועה. זאת, תוך ניצול ציני של אוכלוסיית אזרחים ישראלים וגיוסם לטובת פעילות טרור".

המפה בה סימן החשוד שגויס לחמאס
המפה בה סימן החשוד שגויס לחמאס

כזכור, בפברואר האחרון פורסם כי במסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והמשטרה, נעצרו שני אזרחים ישראלים בחשד לתכנון פיגוע שהוכוון על ידי חמאס. מהחקירה עלה כי הם גויסו במסגרת של חמאס ותכננו פיגוע מטען בישראל.

החשודים, שני תושבי כפר מועאוויה שבאזור רמות מנשה - הם מחמד אמין מוסלח, בן 24 ומחמד פיאד מחאמיד, בן 28. מחקירותיהם בשב"כ עלה, כי מחמד אמין מוסלח גויס על ידי תשתית פעילי טרור הפועלת במסגרת חמאס ברצועת עזה, לטובת פיגוע מטען בשטח ישראל. כתב אישום הוגש נגד השניים, בגין עבירות ביטחון חמורות.