מחיסול התצפיתן ועד הפשיטה: תיעוד דרמטי מחילוץ גופות החטופים

צה"ל מפרסם תיעוד ממבצע החילוץ הדרמטי שבסופו הוחזרו גופותיהם של חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדס לישראל. ההנחה בצה"ל: ישנן עוד גופות חטופים באזור, החיפושים נמשכים

זמן צפייה: 00:35

צה"ל פרסם הערב (שבת) תיעוד ממבצע החילוץ הדרמטי, שבסופו הוחזרו גופותיהם של חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדס. מפקד חטיבה 7 אמר: "בזכות חתירה למגע של הכוחות הצלחנו להוציא שלוש גופות חזרה לשטח הארץ, זו זכות גדולה עבורנו".

בצה"ל אמרו כי "כחלק מלחימתם של כוחות אוגדה 98 במרחב ג׳באליא, לוחמי גדוד 75 חיסלו מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על המרחב בו הוחזקו הגופות, פשטו עליו, ואיתרו את מיקום הגופות. זמן קצר לאחר מכן לוחמי יחידת יהל"ם, שב"כ ולוחמים מיחידה מיוחדת באגף המודיעין נכנסו למרחב, איתרו את שלוש הגופות וחילצו אותן במבצע לילי מסובך".

"המודיעין על מיקום הגופות הגיע תוך הסתמכות על מידע מודיעני מדויק שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב״כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. המבצעים לחילוץ הגופות הינם חלק ממערכה מתוכננת ומנוהלת בעל ובתת קרקע שמובילה אוגדה 98 בג׳באליא".

"את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב״כ ויחידות צה״ל. המאמץ נמשך כמה חודשים וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת המפקדה הייתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו".

מתוך תיעוד החילוץ
מתוך תיעוד החילוץ | צילום: דובר צה"ל

אוריון הרננדס, בן 30, נרצח ב-7 באוקטובר, ונחטף לעזה מעיקול מפלסים. הוא אזרח מקסיקו וצרפת ובן זוגה של שני לוק, שגופתה חולצה מצפון הרצועה שבוע לפני מבצע החילוץ האחרון, יחד עם גופותיהם של החטופים עמית בוסקילה, רון בנימין ואיציק גלרנטר שנרצחו ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לרצועה. גופותיהם של הרננדס, יבלונקה וניסנבאום אותרו באותו מתחם המנהרות ממנו חולצו גופותיהם של לוק, בוסקילה, גלרנטר ובנימין.

שני לוק ובן זוגה אוריון הרננדס ראדו שעדיין בשבי
שני לוק ואוריון הרננדס ראדו

הרננדס ולוק בילו יחד למסיבת ה"נובה" בסמוך לקיבוץ רעים ב-7 באוקטובר, וגופות השניים נחטפו לרצועה. אביו, סרחיו, סיפר בריאיון ללוסי אהריש בחודש פברואר על שיחת הטלפון של חבריו של בנו עם מחבלי חמאס שככל הנראה היו מעורבים בחטיפתו: "אמרו שהוא בסדר ושהוא בחיים, אבל שהוא יישאר בשבי עד להודעה חדשה".

חנן יבלונקה
חנן יבלונקה
מישל ניסנבאום
מישל ניסנבאום

חנן יבלונקה, בן 42, הוגדר תחילה כנעדר, ושלושה חודשים לאחר פרוץ מתקפת 7 באוקטובר, משפחתו עודכנה כי הוא נחטף לעזה. יבלונקה נחטף מהמסיבה ברעים, לאחר שכל חבריו נרצחו בטבח במסיבה. בבוקר השבת השחורה, מישל ניסנבאום (59) נסע לחלץ את נכדתו בת ה-4 מבסיס אוגדת עזה, בו שהתה יחד עם אביה, קצין צה"ל בשירות קבע.