תיעוד מג'נין: הושמדו מצבור נשק וחמ"ל שהוסתרו מתחת למסגד

המבצע בג'נין נמשך זה היום השני: צה"ל פרסם תיעוד של נטרול פירי טרור במסגד "אל אנצארי" שבעיר. מפקד יחידת אגוז, סא"ל מ': "החפירות הפכו את המסגד ליעד מבוצר". גורם מדיני: "ההערכה היא שמתקרבים לסוף האירוע בשעות הקרובות או הלילה - אם לא יקרה משהו חריג"

זמן צפייה: 00:17

צה"ל ושב"כ הודיעו בצהריים (שלישי) כי במהלך הפעילות לסיכול טרור במחנה הפליטים ג'נין, לוחמי יחידת יהל"ם, אגוז ועוקץ חקרו ונטרלו, באמצעות הכוונת השב"כ, תוואי טרור תת-קרקעי במסגד "אל אנאצרי" בעיר. במהלך הפעילות הלילית, הלוחמים עשו שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים וקיבלו סיוע מודיעיני מהשב"כ. כמו כן, גורם מדיני אמר כי "ההערכה היא שמתקרבים לסגירת האירוע בשעות הקרובות או הלילה - אם לא יקרה משהו חריג".

מפקד יחידת אגוז, סא"ל מ', אמר לאחר הפעילות: "החפירות שבוצעו במסגד הפכו אותו ליעד מבוצר".  בנוסף, נמסר כי "במהלך הפעילות כלבי יחידת עוקץ פעלו במרחב ושידרו לאחור מודיעין טקטי לכוחות המתמרנים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307041211' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='פעילות יהל"ם במסגד' poster='' kid='1_pbtuv15v' duration='30']

Whatsapp Image 2023 07 04 At 0
אינפוגרפיקה ותצלום אווירי של תוואי שטח המסגד | צילום: דובר צה''ל
Whatsapp Image 2023 07 04 At 0

על פי הודעת דובר צה"ל, כלבי יחידת עוקץ פעלו במרחב, נשלחו קדימה ושידרו לכוחות מאחוריהם חומר מודיעין טקטי.

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש שב"כ רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. "שר הביטחון קיבל סקירה על המאמצים הנעשים בשטח לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור, ועל השגת היעדים המבצעיים במהלך היממה האחרונה", נמסר. "השר גלנט הדגיש את הצורך לשימור חופש הפעולה המלא של כוחות הביטחון בשטח, באמצעות סיכול תשתיות טרור, השמדת חמ"לים ודירות מסתור, ותפיסת אמצעי לחימה בדגש על מטעני חבלה. השר גלנט הביע את הערכתו בפני הרמטכ״ל וראש השב״כ על פעילותם הנחושה של כוחות הביטחון, והדגיש כי לכוחות בשטח יש את הגיבוי המלא להפעיל את כל האמצעים הנדרשים, להשגת מטרות המבצע ולהשבת השקט באזור".

Whatsapp Image 2023 07 04 At 1
שר הביטחון גלנט והרמטכ''ל הלוי בהערכת המצב | צילום: תקשורת שר הביטחון

מוקדם יותר, דובר צה"ל דיווח כי נשארו 10 יעדי טרור בג'נין. דובר צה"ל, תת-אלוף דני הגרי, אמר: "קבענו צורת קרב של פשיטות למרכז המחנה, ואז מארבים. אין נקודה במחנה שלא היינו בה. לא היו היתקלויות משמעותיות. החמושים ברחו כדי לא להתעמת. כוח ימ"מ פשט למרכז המחנה ומצא פיר עם מטעני חבלה שפוצץ. היחידות ביצעו מארבים הלילה ולא נתקלו במחבלים. נשארו לנו עוד כ-10 יעדי טרור במרכז ג'נין".

בהודעת דובר צה"ל נמסרו גם פרטים על פתיחת המבצע, שתוכנן להיקרא תחילה בשם "מגן ורומח". על פי ההודעה, תנאי מזג האוויר השפיעו על מועד היציאה למבצע, מתוך שיקולים הקשורים לכוח האווירי, שלקח חלק משמעותי במבצע והיווה "גורם הפתעה" לארגוני הטרור. בשעה אחת לפנות בוקר החל המבצע בתקיפה על המפקדה המאוחדת של ארגוני הטרור, במהלכה שלושה מחבלים נהרגו. בנוסף, מל"טים של חיל האוויר תקפו מכולה עם מטענים שיועדו לפיגועים עתידיים. על פי ההודעה, במהלך הלילה נכנס הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי לג'נין.