דיווח: בכיר איראני נוסף נהרג בתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה

כלי תקשורת המזוהים עם משמרות המהפכה של איראן מדווחים כי מקדאד מהקאני, יועץ צבאי בארגון, מת מפצעיו לאחר שנפגע בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק בלילה שבין חמישי לשישי. במקביל, סוריה מאשימה: "ישראל תקפה בלילה באזור חומס". גורמי מודיעין: "יעדי התקיפה - מוצבים של חיזבאללה ואיראן"

זמן צפייה: 05:54

כלי תקשורת המזוהים עם משמרות המהפכה האיראניות מדווחים הבוקר (ראשון) כי בכיר נוסף, גם הוא יועץ צבאי, במשמרות המהפכה - מקדאד מהקאני - נהרג לאחר שנפצע בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק בלילה שבין חמישי לשישי, אז נהרג הקצין האיראני מילאד חיידרי, שהיה קשור בין היתר גם ליחידת הסייבר של משמרות המהפכה.

כמו כן, סוריה מאשימה כי ישראל תקפה גם במהלך הלילה יעדים של חיזבאללה ואיראן באזור חומס: הצבא הסורי הודיע לפנות בוקר כי ישראל תקפה באזור העיר שבמערב המדינה, בפעם השלישית תוך ארבעה ימים. "סמוך ל-00:35 ביצע האויב הישראלי מתקפה אווירית מכיוון צפון-מזרח ביירות ופגע במספר מטרות בעיר חומס", נמסר. מערכות ההגנה האוויריות בלמו את הטילים שנורו במהלך התוקפנות והפילו את חלקם. תוקפנות זו הביאה לפציעתם של חמישה אנשי צבא ולנזקים לרכוש".

מקדאד מהקאני
מקדאד מהקאני

היועץ האיראני מילאד חיידרי
היועץ האיראני מילאד חיידרי

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה שני גורמי מודיעין שאמרו כי התקיפה כוונה לבסיס T4, הממוקם ממערב לעיר העתיקה של פלמירה, ולשדה התעופה אל דבאא' שליד העיר אל קוסייר הסמוכה לגבול לבנון. מדובר באזור שבו נמצאים פעילי החיזבאללה הנתמכים על-ידי איראן.

גם בלילה שבין רביעי לחמישי דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" על הרוגים, פצועים ונזק לרכוש בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק. לפי הדיווח, התקיפה בוצעה באמצעות טילים שנורו למטרות. מקור צבאי צוטט באמרו כי סמוך ל-01:20 תקפה ישראל יעדים במדינה עם טילים שנורו מרמת הגולן. המקור הוסיף כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הצליחו ליירט כמה מהם.