חזרה מתוחה לשגרה: בעוטף עזה ובאשקלון לא יתקיימו לימודים

מספר רקטות נורו לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה אמש, וצה"ל תקף ברצועה, אך בשעות הלילה השקט נשמר. הצירים בדרום נפתחו לתנועה והנחיות פיקוד העורף תקפות רק ביישובי עוטף עזה עד הצהריים. מעברי ארז וכרם שלום ייפתחו בהדרגה

זמן צפייה: 04:14

תם מבצע "מגן וחץ": לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה, היום (ראשון) תתבצע חזרה זהירה לשגרה בדרום. הנחיות פיקוד העורף עדיין חלות על יישובי עוטף עזה עד לשעה 12:00, ולא יתקיימו לימודים ביישובי העוטף ובאשקלון. צה"ל תקף ברצועה כשעתיים לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף - בתגובה לירי רקטי מוקדם יותר.

בנוסף לשינוי הנחיות פיקוד העורף, בצה"ל החליטו לפתוח את כל הצירים בעוטף עזה לתנועה כרגיל. מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן הודיע על פתיחה חלקית של והדרגתית של מעברי ארז וכרם שלום ובנוסף המרחב הימי בעזה ייפתח.

שיגורי רקטות מעזה לישראל
שיגורי רקטות מעזה לישראל | צילום: רויטרס

הרס בעזה
הרס בעזה | צילום: רויטרס

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד א-נחאלה אמר אמש: "הסתיים עוד סבב של מאבק עם האויב הציוני. למרות הכאב, העם שלנו בגדה ובעזה גאה. אלו הם ימים של כבוד ותהילה עבור העם שלנו שעמד באמצעים פשוטים נגד התוקפנות. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי הובילה את הלחימה ופלגי ההתנגדות סייעו לה. אני מודה לכל אלה שעמדו לצדנו ובראשם איראן וחזבאללה, קטר ומצרים שהשקיעה מאמצים רבים לרסן את התוקפנות".

חגיגות ברצועת עזה
חגיגות ברצועת עזה | צילום: רויטרס

בתוך כך, בבית הלבן בירכו הלילה על הפסקת האש, וציינו שהם היו מעורבים באופן פעיל מול הצדדים בשיחות: "ארצות הברית מברכת את ההכרזה על הפסקת האש בתיווך מצרי. גורמים אמריקניים עבדו בצמוד עם הגורמים האזוריים כדי להגיע לתוצאה הזו ולמנוע אובדן חיים ולהחזיר את השקט לישראלים ולפלסטינים". האמריקנים הודו לנשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי וכן לאמיר של קטר. גם שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד בירך על הפסקת האש.

תקיפה בעזה
תקיפה בעזה | צילום: רויטרס

אמש נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודה לנשיא מצרים א-סיסי, והביע את הערכת מדינת ישראל למאמציה הנמרצים של מצרים להביא להפסקת אש. ראש המל"ל הבהיר כי היענות ישראל ליוזמה המצרית משמעותה 'שקט ייענה בשקט', ואם ישראל תותקף או תאוים, היא תוסיף לעשות כל מה שהיא צריכה לעשות על מנת להגן על עצמה".

אתמול נקבע בבית החולים סורוקה בבאר שבע מותו של עבדאללה אבו ג'בה, תושב עזה בן 34, שנפצע קשה מהירי למושב שוקדה שבשדות נגב. יחד איתו פונה אחיו, חאמד, בן 39, במצב קשה. הפצוע השלישי, תושב הפזורה הבדואית, במצב קל-בינוני.