גורמים בקבינט: "ההתנהלות סביב גופת המחבל – תקלה מבצעית"

בקבינט מעריכים שעד סוף השבוע "סדר היום לא יהיה ביטחוני", ומתנערים מהאירוע שבו גרר דחפור צה"לי גופת מחבל • רה"מ מעוניין לסיים את הלחימה ברצועת עזה - ולא להיגרר להסלמה

זמן צפייה: 23:11

יום קרב בדרום: גורמים בקבינט המדיני ביטחוני מעריכים הערב (שני) כי ככל שהנושא תלוי בישראל – עד סוף השבוע "יהיה סדר יום לא ביטחוני". הגורמים אף התנערו מהתנהלות כוח צה"ל בזירת ניסיון הפיגוע אתמול, ואמרו כי גרירת גופת המחבל בידי הדחפור הצה"לי הייתה "תקלה מבצעית".

שמונה ימים לפני הבחירות, כאשר קשה עד בלתי אפשרי לנתק בין החלטות ביטחוניות להשפעותיהן על מערכת הבחירות, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לסיים את הלחימה ברצועה – ולא להיגרר להסלמה.

עוד בחדשות 13:

הרמטכ"ל: "לא ברור אם הסבב כעת לקראת סיום – או בדרך למערכה"

הירי לדרום נמשך; גם מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה

הילד ששמר על קור רוח בזמן אזעקה באשקלון: "זה היה די מפחיד"

כוחות המשטרה בגן השעשועים בו נפלה הרקטה
כוחות המשטרה בגן השעשועים בו נפלה הרקטה | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר הערב התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לסבב ההסלמה: "אני לא בטוח שהאירוע שאנו חווים ב-24 השעות האחרונות לקראת סיום או אם הולכים למערכה". את הדברים אמר בערב הוקרה לחיילי מילואים.

"צה"ל עומד ומגן על עם ישראל. אנו נמצאים במצב שברירי, ובמהרה ניתן להימצא במבצע", הרמטכ"ל הוסיף. "אין לי שום כוונה להפחיד, לא לשם אנחנו הולכים ב-24 שעות הקרובות, אבל חלק מהמבצעים ומהמלחמות שעברנו התחילו כך, מהסלמה כמו שאנחנו חווים".

מוקדם יותר דווח כי ברצועת עזה כי פלגי ההתנגדות הסכימו להפסקת אש החל מהשעה 22:00 הערב. עם זאת, דובר הג'יהאד האיסלאמי, מוסעב אל-ברים, הכחיש את הדיווחים: "אין אמת בידיעות על הפסקת אש בשעה 22:00. התקיפות הישראליות ברצועה עודן ממשיכות". בתוך כך, נמשך הירי לעוטף.

תיעוד מתקיפת כוחות צה''ל ברצועת עזה
תיעוד מתקיפת כוחות צה''ל ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, תקף הערב דובר חמאס חאזם קאסם את שר הביטחון נפתלי בנט. "שר הביטחון הישראלי טעה כשהחליט על הריגת פעיל הארגון בחאן יונס אתמול", אמר. "הוא חשב שפלגי ההתנגדות ישתקו על המעשה הזו. נמשיך להגן ולשמור על העם הפלסטיני ברצועת עזה".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סייר הערב בעוטף עזה ותוקף את מדיניות נתניהו. "אנחנו נמצאים בעוד 'סבב לחימה', שם קוד מכובס לכך שאלפי הורים וילדים נמצאים במקלטים לא יכולים ללכת לבתי הספר ולגן", אמר. "נתניהו נכשלת, מינית שרי ביטחון כחלק ממינויים פוליטיים. הכל בגלל שאתה מרוכז במשפט שלך. אני, אנחנו מכירים היטב את שדה הקרב, אם לא תהיה ברירה נשוב אליו נחזיר את ההרתעה ואת הבנים הביתה. את זה נתניהו כבר לא יכול לעשות כל מה שמעניין אותו זה להעביר את חוק ההימלטות מהמשפט שצפוי להתחיל ב-17.3".