בדרך למלחמה גדולה בצפון? הרחבת גיוס המילואים - והתמיכה מארה"ב

לאחר שאושר לגייס 350 אלף חיילי המילואים עד סוף אוגוסט, מצטיירת התמונה כי ישראל בדרך לפתיחת מערכה רחבה נגד חיזבאללה. בירושלים מנסים להשיג תמיכה מוושינגטון למהלך - ולהגיע עם האמריקנים לסיכום על מנגנון הסיום לפעולה

זמן צפייה: 01:16

לאחר שהממשלה אישרה היום (רביעי) גיוס 350 אלף חיילי מילואים עד סוף אוגוסט, עולה התחושה כי צה"ל מנסה לשדר שישראל בדרכה למערכה נרחבת בצפון - אך תמונה זו אינה מדויקת. החלטה דומה עברה שלוש פעמים במהלך המלחמה, ועד כה ניתן היה לגייס עד 300 אלף, והמספר הורחב בשל התארכות הפעולה ברפיח.

כמו כן, ישראל תנסה להשיג תמיכה אמריקנית לפני כל מערכה בצפון - והסכמה עם ממשל ביידן על מנגנון הסיום של הפעולה, הסדר שיאפשר לקצר את המערכה ולצמצם את הפגיעה בעורף הישראלי ככל הניתן. עם זאת, כמו שהדברים נראים הערב - אנחנו לא על סף החלטה בנושא הצפון, על אף פגיעת הכטב"ם הערב בחורפיש, בה נפצעו 11 בני אדם.

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה לקהילה הבינלאומית ואמר: "אי אפשר להישאר אדישים לטרור הזה, מלבנון ובכלל. ישראל מותקפת מדי יום, כבר חודשים ארוכים, על ידי זרועותיה של איראן בלבנון, תוך הפרה בוטה של כל ההסכמים וההחלטות הבינלאומיות. העולם צריך להתעורר ולהבין שלישראל לא נותרת ברירה אלא להגן על אזרחיה".

הנשיא יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג

"אין להתפלא כשהיא תעשה זאת בעוצמה ובתקיפות", הוסיף הרצוג, והזהיר: "אל תבואו בטענות כאשר המצב יצא משליטה. זה לא הזמן לעמוד מנגד ולתת לאיזור להסלים. צריך לבלום ולעצור את התוקפנות המרושעת הטרוריסטית הזאת".