גלנט לנתניהו: "שמחים לארח אותך"; רה"מ לא הזכיר אותו בנאומו

ברקע השהיית הפיטורים, אירח שר הביטחון את ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע הרמת כוסית: "להגעה שלך כאן, תמיד, ובוודאי בנסיבות אלה, בחג הפסח, בתקופה עמוסה בפעילות מבצעית, יש משמעות רבה". נתניהו, שנאם לאחר מכן, לא התייחס בדבריו לשר הביטחון

זמן צפייה: 01:05

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שלישי) אירוע הרמת כוסית לקראת חג הפסח עם ראש המשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וחברי פורום מטכ"ל. השר גלנט אמר בפתח הישיבה: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו שמחים לארח אותך כאן, במשרד הביטחון, במטה הכללי של צה"ל. להגעה שלך כאן, תמיד, ובוודאי בנסיבות אלה, בחג הפסח, בתקופה עמוסה בפעילות מבצעית, יש משמעות רבה".

גלנט הוסיף: "זו שרשרת הפיקוד האמיתית של מדינת ישראל. ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל. האנשים האלה נושאים בנטל המרכזי של עיסוקי הביטחון, יום ולילה, במשך עשרות שנים. יש לנו אנשים מצוינים ותוצאות מצוינות. השבוע האחרון ממחיש מה אנחנו יודעים לעשות ואיך צה״ל עומד במשימות בצורה בלתי רגילה, מהירה, איכותית ולשמחתי גם צנועה".

נתניהו וגלנט
נתניהו וגלנט | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בנימין נתניהו ויואב גלנט בהרמת כוסית בבסיס צה''ל
בנימין נתניהו ויואב גלנט בהרמת כוסית בבסיס צה''ל | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תשעה ימים חלפו מאז שנתניהו פיטר את גלנט לאחר שהאחרון שהזהיר מהשלכות קידום המהפכה המשפטית - אך אתמול הוא השהה את הפיטורים בצל "המצב הביטחוני המעורער", גם בלי מכתב התנצלות רשמי מצד גלנט. ההחלטה העלתה סימני שאלה רבים, כגון מה השתנה בחומרת המצב הביטחוני מיום שני שעבר, איך ינהלו השניים מערכת יחסים מקצועית אל מול האיומים הביטחוניים כשראש הממשלה הצהיר שאין לו אמון בשר הביטחון - ומה מסמנת החזרה מההחלטה לשותפיו של נתניהו?.

בתוך כך, אמש פורסם במהדורה המרכזית כי גלנט לא הסכים לתנאים של נתניהו ול"הצהרת ההתנצלות" שביקש - ולשכת נתניהו הודיעה על "השהיית" הפיטורים גם בלי התנצלות. נראה שנתניהו מנסה להימנע מהודעה רשמית על כך שחזר בו. החשש של נתניהו הוא לאבד את ההרתעה מול ח"כים בקואליציה.

כמו כן, במערכת הביטחון לא מצליחים להבין את ההחלטה של נתניהו להשאיר את עננת הפיטורים מעל ראשו של שר הביטחון - זאת כשהאירועים בצפון עדיין לא הסתיימו והמתיחות מול יהודה ושומרון ועזה לא תמה.

אתמול השתתפו השניים באירוע הרמת כוסית לרגל חג הפסח עם לוחמי ולוחמות עוקץ ולוט"ר. "הדבר החשוב ביותר - להשאיר את הפוליטיקה בשער הבסיס, להתאחד יחד כדי להגן על נצח ישראל - בשביל זה אנחנו כאן", אמר נתניהו - והוסיף: "בלי צה"ל ובלי כוחות ביטחון אין מדינת ישראל. כדי שתהיה מדינת ישראל אנחנו צריכים לשמור על אחדותנו, אנחנו צריכים לשמור על היכולת שלנו להגן על עצמנו מול אלה שמבקשים את נפשנו". גלנט הוסיף כי יש "להציג חזית אחידה למול אויבינו"