נשיא סוריה מגיב לטראמפ: "כוחותינו לא יילחמו בחיזבאללה"
הנשיא א-שרע הגיב לדברי הנשיא האמריקני והבהיר כי כוחות סוריים לא ייכנסו לשטח לבנון כדי להילחם בחיזבאללה: "טראמפ אמר שיהיה לסוריה תפקיד במציאת פיתרון בטוח ושקט ללבנון, זאת בושה שמדינת תיעזר במדינה אחרת כדי לפתור את הבעיות שלה"
לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא "קרוב לתת לסוריה לטפל בחיזבאללה", נשיא סוריה אחמד א-שרע אמר אתמול (ראשון) בריאיון: "טראמפ אמר שיהיה לסוריה תפקיד במציאת פיתרון בטוח ושקט ללבנון, דבריו פורשו בשגגה כאילו מחר בבוקר ייכנסו כוחות סוריים ללבנון".
עוד אמר הנשיא הסורי: "ייתכן שיהיה תפקיד חיובי לסוריה באמצעות המוסדות של לבנון והמדינה הלבנונית. זאת בושה שמדינת תיעזר במדינה אחרת כדי לפתור את הבעיות שלה, למרות שגם אני נעזרתי במספר מדינות. המצב בלבנון מצריך פתרונות משותפים וייתכן גם שסוריה תהיה חלק מהפתרון אבל זה לא אומר מלחמה וזה לא אומר שנחזור למדיניות של המשטר הסורי הקודם בלבנון, אלא תמיכה במדינה הלבנונית והגורמים בלבנון, כולל חיזבאללה".
"אני לא מעוניין שסוריה תמלא תפקיד שלילי בלבנון", אמר א-שרע והוסיף: "אנחנו מחפשים קווים כלכליים בין המדינות ולא צבאיים". כשנשאל אם ינהל מגעים עם חיזבאללה, אמר: "אני מאמין בדיאלוג גם עם גורמים יריבים. יש לנו בעיה עם הארגון אך אנחנו מעוניינים שלבנון תחיה".

על האפשרות של שלום בין לבנון, סוריה וישראל אמר א-שרע: "נגיד ועכשיו ייחתם בוושינגטון הסכם שלום בין ישראל ללבנון ובאותו הלילה ישגרו טיל מלבנון לכיוון ישראל אז מה המשמעות של אותו שלום או שיקרה ההפך. צריך שיהיו שלבים שיקרו לפני כן. כל הסכם צריך שתהיה אפשרות להיות מחויבים אליו".

כזכור, אתמול אמר טראמפ אמר לכתב פוקס ניוז: "אני קרוב לתת לסוריה לטפל בחיזבאללה; ישראל לא מצליחה לעשות זאת בלי להפיל בניינים". בציוץ ברשת החברתית שלו TRUTH כתב טראמפ: "איראן חייבת לעצור את חיזבאללה מלעשות בעיות. אם לא - נכה באיראן חזק מאוד שוב".


