גלנט דן בקבינט באלימות המתנחלים, בן גביר תקף: "מתעסקים בתפל"

בצל גל הפיגועים האחרון ומקרי הטרור היהודי שגוברים, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון סוער בלשכת ראש הממשלה. שר הביטחון העלה את נושא אלימות המתנחלים ואמר כי "פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות". בן גביר תקף: "השתגענו?"

Dkby Ci Dchr
השר גלנט, השר בן גביר | צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון:בצל גל הפיגועים וההתחממות ביהודה ושומרון, ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני נערכה היום (שלישי) במשרד ראש הממשלה. במהלך הדיון התפתח ויכוח בין שר הביטחון יואב גלנט לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. גלנט העלה את נושא אלימות המתנחלים והטרור היהודי ביהודה ושומרון, בן גביר תקף: "אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, השתגענו?".

שר הביטחון העלה את נושא אלימות המתנחלים הגוברת בתקופה האחרונה, לעיתים בעידוד ותמיכה של שרים בממשלה, ואמר: "יש סכנה של חיכוך וצריך לשים לב לזה. פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות. אירוע גורר אירוע".

לאחר דברי גלנט בן גביר תקף: "אני מרגיש בסרט דמיוני. נרצחו אנשים, אמא לעיני הבת שלה, לפני כמה ימים אבא ובנו, ואתם כל הזמן מדברים על סכנת החיכוך, סכנת הפשיעה הלאומנית. השתגענו? אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, שזו הבעיה היחידה שלנו. הדיון כאן הוא על טרור. אנחנו צריכים לבוא עם צעדים אופרטיביים, מה אנחנו עושים נגד הטרור ולא להתעסק בתפל".

ישיבת הקבינט. ארכיון
ישיבת הקבינט (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

לפי הודעה רשמית של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים החליטו בדיון על "שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם". בהודעה אף נכתב כי "הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור למען ביטחון אזרחי ישראל".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בדרום הר חברון
הרמטכ''ל הרצי הלוי בזירת הפיגוע בדרום הר חברון | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר היום ערך שר הביטחון יואב גלנט הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ובכירים נוספים, שהתמקדה בפעולות מערכת הביטחון לאחר הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון, לקראת כינוס הקבינט. השר גלנט הביע את הערכתו לכוחות הביטחון על המעצר המהיר של המחבלים שביצעו את הפיגוע אתמול בדרום הר חברון, ועל פעולתם המתמשכת כנגד הטרור בשטחים.

השר גלנט והרמטכ''ל הלוי בהערכת מצב
השר גלנט והרמטכ''ל הלוי בהערכת מצב | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הבוקר בטקס חילופי מפקד חוף של המשטרה, אמר השר בן גביר אמר כי "ישראל נמצאת בגל טרור שצריך לגדוע אותו" וקרא לקבינט לקבל החלטות, כולל עונש מוות למחבלים, ולהחמיר את תנאי המאסר שלהם.