"אירוע שיכול לשנות את המלחמה": הקבינט מתכנס ברקע האיום האיראני

ברקע הכוננות בישראל לנקמה איראנית אחרי חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק, הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס, והשרים צפויים לדון גם בלחץ הבינלאומי ההולך והגובר, ובאפשרות להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה

זמן צפייה: 01:22

ברקע הכוננות בישראל לנקמה איראנית אחרי חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק, הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס הערב (חמישי), כאשר ההערכה בקרב הגורמים המדיניים כי תגובה איראנית תגיע, אך השאלה היא מה תהיה עוצמתה. גורמים ביטחוניים בכירים אמרו לחדשות 13 כי "האירוע הזה יכול לשנות את מסלול המלחמה".

יש לציין כי לא מדובר בדיון חירום אלא בדיון קבוע שמתקיים בכל יום חמישי בחודשים האחרונים. השרים צפוים לדון בקבינט גם בלחץ הבינלאומי ההולך והגובר, ובאפשרות להגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה. הקבינט צפוי לאשר חבילת סיוע נרחבת עוד יותר לתוך הרצועה, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו כבר התחייב בפני מנהיגים שונים ברחבי העולם כי זה מה שהוא מתכוון לעשות.

בפתח ישיבת הקבינט אמר רה"מ נתניהו: "כבר שנים שאיראן פועלת נגדנו גם באופן ישיר וגם באמצעות השליחים שלה, ולכן ישראל פועלת נגד איראן והשליחים שלה, גם בהגנה וגם בהתקפה. אנחנו נדע להגן על עצמנו ואנחנו נפעל לפי העיקרון הפשוט שמי שפוגע בנו או מתכנן לפגוע בנו, אנחנו נפגע בו".

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, רה"מ נתניהו שוחח הערב במשך 50 דקות בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ברקע הזעם האמריקני אחרי הרג עובדי הסיוע בעזה. בשיחה עלה גם הנושא של הפעולה המתקרבת ברפיח, וגורמים מדיניים אמרו לחדשות 13 כי האמריקנים כועסים מאוד על ההתנהלות של נתניהו, וחשים כי ישראל לא יודעת לעמוד מאחורי ההתחייבויות שלה, בין היתר סביב הסיוע ההומניטרי ברצועה.