"יש מקומות שמיצינו": המחלוקת בקבינט על המשך הלחימה

פרסום ראשון: בקבינט מתחבטים בשאלת המשך השלבים הבאים במלחמה, כאשר מצד אחד נתניהו וגלנט סבורים כי יש להמשיך בשלב הנוכחי, שנחשב עצים יותר, ומנגד השרים גנץ ואיזנקוט סבורים שיש להתקדם לשלב הבא. איזנקוט אמר בדיונים: "אין מה להחזיק בשטח חטיבות שלמות"

דיון קבינט המלחמה במפקדת פיקוד המרכז
דיון קבינט המלחמה (ארכיון) | צילום: קובי גדעון / לע"מ

פרסום ראשון: בקבינט מתחבטים בשאלת המשך השלבים הבאים במלחמה, והערב (שלישי) פורסם במהדורה המרכזית על המחלוקת בצמרת המדינית - כאשר מצד אחד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט סבורים כי יש להמשיך לאורך השבועות הקרובים בשלב הנוכחי, שנחשב עצים יותר, עד סוף ינואר, ומנגד השרים בני גנץ וגדי איזנקוט שסבורים שיש להתקדם לשלב הבא.

איזנקוט וגנץ אומרים כי "יש מקומות שמיצינו, אין מה להחזיק בשטח חטיבות שלמות", והם מוסיפים: "צריך להתקדם לדיונים על מרחב החיץ ולהתקדם לשלב הבא. אין סיבה להישאר במקומות שסיימנו את העבודה בהם. ברגע שנתקדם אפשר יהיה להניע אוכלוסייה מכל מיני מקומות שעד עכשיו היה קשה לעבוד בהם.

בני גנץ וגדי איזנקוט
השרים גנץ ואיזנקוט | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

עוד הם אומרים כי "ההמשך צריך להיות חזק ומפתיע אפילו יותר ממה שהיה עכשיו", ואיזנקוט גם מוסיף בדיונים: "השהיית השלב הבא בניגוד למה שאושר יוצרת נקודות תורפה רבות - המעבר לשלב הבא יתרום למטרות המבצע". יש לציין כי אפשרות להגיע לעסקת חטופים כחלק ממעבר בין השלבים תשפיע על עמדת נתניהו וגלנט.