גורם ביטחוני בקבינט: חיזוק הרש"פ היא החלופה הטובה יותר

מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים פנו לשרי הקבינט בישיבה והבהירו כי "אין קשר בין ההחלטה שהתקבלה בקבינט על מניעת קריסת הרש"פ לבין פיגועי הטרור". בנוסף, הציגו את האינטרסים הפלסטיניים במסגרת השיחות על הסכם עם סעודיה

זמן צפייה: 03:38

ראשי מערכת הביטחון הבהירו היום (שלישי) לשרי הקבינט המדיני-ביטחוני כי "אין קשר בין ההחלטה שהתקבלה בקבינט על מניעת קריסת הרש"פ לבין פיגועי הטרור". עוד הוסיפו אנשי הביטחון כי חיזוק הרשות הפלסטינית היא האופציה העדיפה. בנוסף, בקבינט התייחסו לנושא הדיונים על הסכם שלום עם סעודיה ואמרו כי הפלסטינים ינסו להוציא את המקסימום מההסכם.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים רסאן עליאן וראשי מערכת הביטחון דיברו בישיבת הקבינט ואמרו כי "אין קשר בין ההחלטה שהתקבלה לפני חודש בקבינט על מניעת קריסת הרשות הפלסטינית לבין פיגועי הטרור. חיזוק הרשות - חלופה פחות גרועה". בנוסף, בקבינט הציגו את מה שמעסיק את הרשות הפלסטינית בימים אלה בין היתר המאמצים להשגת הסכם מול ערב הסעודית והניסיון להשיג "את המקסימום".

Whatsapp Image 2023 08 22 At 1
חיילי צה''ל בודקים רכב במחסום בחברון | צילום: וויסאם השלמון, פלאש 90

בפתח הדיון הציגו גם צה"ל וגם השב"כ את המאמצים שהם עושים והראו גם הישגים: מתחילת השנה 1,560 פלסטינים נעצרו ביהודה ושומרון, 750 כלי נשק נתפסו - מה שסיכל הרבה פיגועים. עם זאת, השטח רווי גם בנשק וגם במוטיבציה ויש פיגועים שמתבצעים.

הקבינט החליט כדרכו להסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לקחת החלטות על פעולות נגד משלחי המפגעים ומי שמדברנים טרור. בעיקר, שר הביטחון מחפש לגבות מחיר מחמאס, שמציפה את יו"ש בכלי נשק.

מדובר בעיקר על מפקדת חמאס שיושבת בלבנון והיא זו שמפקדת על תאי הטרור בתוך יהודה ושומרון וישראל מחפשת דרך לגבות גם מהם מחיר. יש חשש גם לתגובה מהרצועה או אפילו מלבנון. זהו סיכון גבוה כאשר פוגעים בדמויות בכירות של חמאס בלבנון אבל מחפשים דרך לעשות את זה אולי בחטיבה נמוכה.

Dkby Ci Dchr
שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר היום פורסם בחדשות 13 על עימות שהתפתח בקבינט בין השר גלנט לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. גלנט העלה את נושא אלימות המתנחלים והטרור היהודי ביהודה ושומרון, בן גביר תקף: "אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, השתגענו?".

שר הביטחון העלה את נושא אלימות המתנחלים הגוברת בתקופה האחרונה, לעיתים בעידוד ותמיכה של שרים בממשלה, ואמר: "יש סכנה של אלימות מתנחלים וצריך לשים לב לזה. פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות. אירוע גורר אירוע".

לאחר דברי גלנט בן גביר תקף: "אני מרגיש בסרט דמיוני. נרצחו אנשים, אמא לעיני הבת שלה, לפני כמה ימים אבא ובנו, ואתם כל הזמן מדברים על סכנת החיכוך, סכנת הפשיעה הלאומנית. השתגענו? אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, שזו הבעיה היחידה שלנו. הדיון כאן הוא על טרור. אנחנו צריכים לבוא עם צעדים אופרטיביים, מה אנחנו עושים נגד הטרור ולא להתעסק בתפל".