ראשי הרשויות לגלנט: "התערב בהוצאת החיילים - לא נישאר בעוטף"

פרסום ראשון: לאחר הפרסום בחדשות 13 כי יישובים רבים בעוטף עזה יישארו במהלך חג הפסח ללא כוח צה"ל ויצטרכו להסתמך על כיתות הכוננות, ראשי רשויות בדרום שלחו מכתב בהול לשר הביטחון. ראש מועצת שער הנגב כתב: "הסברים בדבר מחסור בכוחות בחגים הקרובים אינם מספקים את הדעת". גורם ביטחוני מסר: "ללא חיילים לא נוכל לספק ביטחון לתושבים"

זמן צפייה: 01:48

פרסום ראשון: לאחר הפרסום בחדשות 13 כי חלק מהיישובים הצמודים לגדר רצועת עזה, במרחק של עד ארבעה קילומטרים, יישארו ללא כוח של חיילי צה"ל במהלך חג הפסח, ראשי רשויות בדרום שלחו הערב (שבת) מכתב בהול לשר הביטחון יואב גלנט, בו קראו לו להתערב מיידית ולשנות את החלטת הצבא, "אחרת תושבינו לא יישארו בבתיהם בעוטף".

ראש מועצת שער הנגב יוסי כרם כתב: "זהו מצב בלתי נסבל ובלתי סביר, לא נקבל זאת בשום פנים. הסברים בדבר מחסור בכוחות בחגים הקרובים אינם מספקים את הדעת. ללא היענות לדרישה זו באופן מיידי ומלא ישנו חשש כבד כי תושבינו לא יישארו בעוטף בחגים הקרובים, מחשש ממשי לפגיעה בחייהם". בנוסף מסר גורם ביטחוני בעוטף כי "בלי חיילים לא נוכל לספק ביטחון לתושבים".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עד עתה, הכוחות שנתנו מענה לקריאות תושבים בעוטף וסיפקו הגנה הורכבו מחברי כיתות הכוננות וכן מכוח הגנה יישובי - "כוח אבשלום" שהוקם על ידי האלוף במיל' יוסי בכר מקיבוץ בארי. כעת טוענים בצה"ל כי אין מספיק כוחות פנויים לנוכח האיומים בזירות השונות, ולכן לא ניתן להשאיר כמות חיילים בסדר גודל זהה לזה שניתן עד עכשיו כמענה לתושבים. בעקבות זאת, בחלק מהיישובים יאלצו להסתמך על חברי כיתת הכוננות בלבד. ביישובים אחרים יישארו כמה חיילים במילואים, בין 3-4, שיישארו בכוח מילואים ויסייעו לחברי כיתת הכוננות.

חרבות ברזל טנ חיילי צה"ל בעוטף עזה
חיילי צה"ל בעוטף עזה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

באוגדת עזה נעשה מאמץ בימים האחרונים כדי לא לשנות את סדר הכוחות, מתוך הכרה בחשיבות תחושת הביטחון של התושבים שחזרו לבתיהם בעוטף. באוגדה הבטיחו תחילה כי יישארו חיילים בכל מקרה, אך כעת טוענים כי לא ניתן לקיים את ההבטחה.