החל מחודש נובמבר: צה"ל יחל במיון נשים ליחידות 669 ויהל"ם

עוברים לשלב המעשי: בחודש הבא יחלו המיונים לתפקידי לחימה חדשים לנשים. המועמדות יצטרכו לעבור בדיקת עמידה בתנאי סף פיזיים. מי שלא תצליח לעבור, תוכל להמשיך ליחידות אחרות

לוחמות
לוחמות צה"ל, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל הודיע היום (שבת) כי בחודש נובמבר הקרוב יחלו מיונים עבור נשים לתפקידי לחימה ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד 669, וליחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית. מיועדות לשירות ביטחון שיימצאו מתאימות לתפקידים ביחידות אלה במהלך הצו הראשון ויום ה-100, יזומנו ללשכת הגיוס על מנת להתחיל את הליך המיון.

לפי ההודעה, בשלב המיונים הראשון תיבדק עמידתן של המתמיינות בתנאי הסף של הקריטריונים הפיזיים שנקבעו ע״י צוות מקצועי ,ובעבודת המטה שבוצעה. המאפיינים הפיזיולוגיים הנדרשים (תנאי הסף), המשפיעים על היכולת לעמוד בדרישות המבצעיות, נקבעו על מנת לצמצם הסיכון לפציעות ולשמור על בריאות הלוחמות. בנוסף לקריטריונים אלה, המועמדות יצטרכו לעבור בהצלחה תהליך מיון פיזי, הכולל מרכיבי כושר גופני וכושר קרבי ליחידות.

שלבי מיון
שלבי מיון | צילום: דובר צה''ל

שלבי מיון
שלבי מיון | צילום: דובר צה''ל

עוד מסר דובר צה"ל כי מועד הגיוס הראשון ליחידת יהל״ם הינו מרץ 2023 וכי הוא מיועד למועמדות המיועדות לגיוס בשנתון 2022. יובהר כי ליחידה תוכל להתמיין רק מי שלא עברה גיבוש טיס וחובלים, או מועמדת שתעבור יום שדה אך לא תעבור גיבוש אחוד.

ליחידה 669 נערך מועד גיוס אחד בלבד מדי שנה. הגיוס לאלה המיועדות לגיוס בשנתון 2023 ייערך במהלך שנה זו. ליחידה תוכל להתקבל רק מי שתעבור יום שדה, גיבוש אחוד ומיון מים.

עוד צוין כי מלש״ביות שיעברו את שלבי המיון ליחידת יהל״ם אך לא יעברו את תהליך הסינון הסופי, יוכלו להתמיין לשירות ביחידות שונות: דוהר שמיים, מורן, רוכב שמיים, מסלול ברקת, מסלול טנקים או עוקץ, וזאת על סמך מיון נוסף שאינו פיזי.