דיווח: ישראל דחתה את תגובתה באיראן בשל הדלפת מסמכי הפנטגון

בטיימס הבריטי דווח כי בשל הדלפת מסמכי הפנטגון, המפרטים את ההכנות לתקיפה באיראן, היא נדחתה על ידי ישראל. לפי מקור מודיעיני, ההדלפה עוררה "חשיבה מחודשת" בקרב בכירים - ודרך הפעולה הישראלית עודכנה בהתאם

מטוס חיל האוויר בבסיס חצרים
מטוס חיל האוויר בבסיס חצרים | צילום: דובר צה"ל

על רקע ההכנות לתקיפה באיראן, בתגובה למתקפה חסרת תקדים בה שוגרו לעבר הארץ מאות טילים, ובצל הדיווחים הזרים שתתרחש בימים הקרובים, הטיימס הבריטי מדווח היום (חמישי) כי בשל הדלפת מסמכי הפנטגון, המפרטים את ההכנות לתגובה הישראלית - הוחלט לדחותה.

לפי הדיווח, ישראל מודאגת כי הדלפת המסמכים עלולה לסייע לאיראן לצפות מספר דפוסי תקיפה, ו"הכריחה" בכירים בישראל לחשוב מחדש - ולתכנן תוכנית חלופית ומפורטת לתגובה.

מתקפת הטילים האיראנית
מתקפת הטילים האיראנית על ישראל | צילום: רויטרס

על פי המסמכים שהודלפו מהפנטגון בנוגע לתוכניות הישראליות, התקיפה בשטח הרפובליקה האסלאמית תכלול, להערכות האמריקנים, שימוש נרחב במטוסי קרב חמושים בטילי אוויר-קרקע מדויקים וארוכי טווח, שישוגרו בבת אחת לעבר מטרות שונות - בכדי לעקוף את מערכות ההגנה האיראניות.

אמש דווח כי בשלב זה, לאחר דיונים קדחתניים בירושלים ושלל תרגילים שבוצעו בחיל האוויר, צה"ל השלים את הכנותיו לקראת התקיפה הצפויה - שעל פי דיווחים בתקשורת הזרה תתרחש כבר בימים הקרובים.

אנתוני בלינקן ובנימין נתניהו בפגישה בירושלים
אנתוני בלינקן ובנימין נתניהו בפגישה בירושלים, שלשום | צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה״ב בירושלים

תיאום התקיפה עם ממשל ביידן הושלם לפני כיומיים, במהלך ביקורו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בארץ. במהלך פגישתו הארוכה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים, בלינקן ביקש כי ישראל תמתן את תגובתה על מתקפת הטילים שבוצעה נגדה, אך הבהיר שוושינגטון מגבה את ירושלים ומכבדת את זכותה להגן על עצמה.