נתניהו: "אנחנו כל הזמן משנים את המשוואה מול גורמי הטרור"

ראש הממשלה בירך את כוחות הביטחון על הביצוע המדויק בחיסול המחבלים בג'נין מהאוויר, ואמר כי החוליה שסוכלה ביצעה כמה פיגועים ועמדה לבצע פיגועים נוספים. "נמשיך לפעול ביוזמה, בחדשנות, בהפתעה - ואנחנו ננצח"

זמן צפייה: 00:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) לפעילות צה"ל בג'נין אמש ולחיסול חוליית מחבלים מהאוויר, ובירך את כוחות הביטחון: "אנחנו כל הזמן מפתיעים, אנחנו כל הזמן משנים את המשוואה מול גורמי הטרור. עשינו זאת במבצע האחרון בעזה, עשינו זאת שוב אתמול בג'נין".

"החוליה שחוסלה, חוסלה על ידי כלי טיס בלתי מאויש", אמר ראש הממשלה, ופירט: "החוליה הזאת ביצעה כמה וכמה פיגועי טרור והיא עמדה לבצע עוד פיגועי טרור, אבל סגרנו איתה חשבון בהפתעה". לבסוף אמר: "אני רוצה לברך את אמ"ן ואת השב"כ על המודיעין המדויק, ואת צה"ל על הביצוע המדויק. אנחנו נמשיך לפעול ביוזמה, בחדשנות, בהפתעה - ואנחנו ננצח".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2322061327' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד החיסול' poster='' kid='1_1us5xupj' duration='26']

נזכיר כי לאחר חצי יממה אחרי שמל"ט צה"ל התנקש מהאוויר בשלושה מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, פורסם היום בשעות הצהריים ברשתות הפלסטיניות תיעוד של רגעי החיסול. אתמול כאמור, לראשונה זה 17 שנים, תקף מל"ט של חיל האוויר כלי רכב ובו כאמור שלושה מחבלים חמושים שיצאו ממחנה הפליטים ג׳נין לעבר מעבר ג'למה.

כוחות צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, זיהו את הרכב ובו החשודים - וירו לעברם. הפעולה היא עוד עליית מדרגה בהתחממות הביטחונית בשומרון, שמגיעה אחרי שבוע טעון במיוחד בו פעולת צה"ל בג'נין הסתבכה והסתיימה עם שבעה פצועים במחנה הפליטים , וכמובן הפיגוע הרצחני מחוץ לישוב עלי שגבה את חייהם של ארבעה אזרחים ישראלים.

שלושת המחבלים שחוסלו בג'נין
שלושת המחבלים שחוסלו בג'נין

בתוך כך, מתיחות שיא ביהודה ושומרון היום, יומיים לאחר הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של ארבעה ישראלים והביא לפציעתם של ארבעה נוספים. בניסיון להוריד את גובה הלהבות אחרי התפרעויות המתנחלים אתמול בכפר תורמוס עיא שבנפת רמאללה, שבמסגרתן הוצתו 15 כלי רכב ונשרפו בתים - בצה"ל החלו לעבות את הכוחות ביהודה ושומרון בשלושה גדודים.

בתוך כך, דווח אמש במהדורה המרכזית כי שר הביטחון יואב גלנט שוקל להוציא צווי מעצר מנהליים למנהיגי נוער הגבעות - כגון אלו שהוצאו לאחר הפרעות בחווארה. בשב"כ מכינים תשתית מודיעינית למהלך, בשל פוטנציאל הסיכון הגדול שכרוך באירועים אלימים מצד המתנחלים.