הקצין שירה למוות בחבריו נחקר במצ"ח: "הרגשתי סכנת חיים"

סגן נ', המפק"צ שפתח באש והרג שניים מחבריו בתקרית הדו"צ סמוך לבסיסם בבקעת הירדן, אמר בחקירתו כי הלך לחפש את גנבי האמר"ל לבד כי "אלה הגנים ביחידה", והוסיף: "הייתי בטוח שהם מחבלים - ובזה נגמר העניין מבחינתי"

זמן צפייה: 01:22

סגן נ', הקצין שירה למוות ברס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר בתקרית הדו"צ סמוך לבסיסם בבקעת הירדן, נחקר היום (ראשון) במתקן מצ"ח בבית ליד במשך כמעט עשר שעות, ואמר לחוקרים כי הוא הלך לבד לחפש את גנבי האמר"ל מהבסיס כי "אלה הגנים ביחידה".

"ראיתי אנשים עם נשק, הייתי בטוח שהם מחבלים - ובזה נגמר העניין מבחינתי", אמר סגן נ' בחקירתו, "לא פעם ראשונה שגנבו ונמאס לנו, לא הודעתי לאף אחד. הרגשתי סכנת חיים ויריתי, לא עושים נוהל מעצר חשוד מול מחבלים. זה מה שאימנו אותי לעשות וזה מה שעשיתי".

ההערכה במצ"ח היא שהחקירה לא תעצר בסגן נ', אלא תגיע גם למפקד היחידה, סא"ל א', וגם למפקד חטיבת הקומנדו. במצ"ח רוצים לחקור גם את האווירה ביחידה, וגם את הדרבון לצאת ולתפוס גנבים בדואים.

במקביל, הרמטכ"ל אביב כוכבי, שהורה היום על עוצר אימונים כדי לעסוק בטרגדיה ביחידת אגוז, הורה לוועדת החקירה בראשות האלוף במיל' נועם תיבון להגיש לו תוך שבועיים את המסקנות, כך שייתכן מאוד שבקרוב נראה מסקנות אישיות חמורות ברמה הפיקודית, הרבה לפני שתסתיים חקירת מצ"ח, שנמצאת רק בראשיתה.