סמוטריץ' נגד הרמטכ"ל כוכבי: "התבלבל, תוקף בפופוליזם"

בשורת ריאיונות אמר הרמטכ"ל היוצא כי "ליהודה ושומרון יש מפקד אחד". השר במשרד הביטחון תקף אותו: "התבלבל ושכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. האחריות הועברה אליי בחוק". גנץ הגן על כוכבי: "חובתו להגיד את האמת"

רא"ל אביב כוכבי ובצלאל סמוטריץ'
רא"ל אביב כוכבי ובצלאל סמוטריץ' | צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל / פלאש 90

השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שישי) את הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף אביב כוכבי, בעקבות ריאיונות שהעניק האחרון שבהם אמר כי "ליהודה ושומרון יש מפקד אחד". סמוטריץ' אמר: "אם כוכבי היה מבקש להבין ולא רק לתקוף בפופוליזם כהכנה לכניסתו למגרש הפוליטי הוא היה מדבר איתי ומבין שהמטרה היא לא לפגוע בשרשרת הפיקוד של צה"ל, אלא להוציא את המנהל האזרחי מצה"ל ולאזרח אותו. צה"ל יעסוק בביטחון ומערכת אזרחית תנהל את החיים האזרחיים. טוב לאזרחים וטוב לצה"ל".

"ובכלל", הוסיף סמוטריץ', "כוכבי התבלבל ושכח שישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. האחריות על מנהל פעולות הממשלה בשטחים והמינהל האזרחי הועברה אליי בחוק, ואני משוכנע שמחליפו ויתר מפקדי צה"ל יפעלו בהתאם לחוק".

שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב מבצעית
בני גנץ ואביב כוכבי | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

יו"ר המחנה הממלכתי ושר הביטחון לשעבר בני גנץ הגיב על הדברים: "סמוטריץ' ונתניהו, אתם התבלבלתם. חובתו המקצועית של הרמטכ"ל להגיד את האמת ולהתריע - גם אם זה לא ערב לאוזניהם של פוליטיקאים.

‏"מסע ההפחדה וההשתקה מול בכירי מערכת הביטחון והדרגים המקצועיים יפגע בביטחון, לא פחות מפיצול הסמכויות ההרסני ביהודה ושומרון מטעמים פוליטיים. אני קורא לכלל בכירי המערכת להמשיך ולהשמיע את קולם, באופן ממלכתי ומקצועי. על נתניהו וגלנט לגבות את הרמטכ"ל ולגנות את המתקפה הפוליטית עליו מיד".