דיווח: כך חמאס "הרדים" את ישראל לפני 7 באוקטובר

על פי דיווח ב"וושינגטון פוסט", חמאס הטעה את ישראל באשר לכוונותיו ויצר את הרושם שהוא מעוניין בשיתוף פעולה ולא בעימות צבאי - באמצעות העברת מידע מודיעיני על ארגון הג'יהאד האסלאמי

חוליית מחבלי חמאס בישראל
חוליית מחבלי חמאס בישראל | צילום: רויטרס

חמאס העביר לישראל מידע מודיעיני על ארגון הג'יהאד האסלאמי, כך דווח הלילה (חמישי) בעיתון הוושינגטון פוסט. על פי הדיווח, שמבוסס על דברים של "גורם צבאי ישראלי" ששוחח עם העיתון, מטרת חמאס הייתה "לייצר את הרושם שהוא מעוניין בשיתוף פעולה עם ישראל" - ולא בעימות צבאי - וכך "להרדים" אותה לפני מתקפת השבת השחורה.

עוד נכתב ב"פוסט" כי קצין בשירות הביטחון הישראלי אישר בפני העיתון כי ישראל אספה מידע מודיעיני שמצביע על כך שחמאס מתכנן "מתקפה בהיקף גדול" - לפני יותר משנה.

נזכיר כי בחודש מאי האחרון, צה"ל יצא למבצע "מגן וחץ" נגד הג'יהאד האסלאמי, לאחר שחיסל שישה מבכיריו בסדרת חיסולים ממוקדים. חמאס לא התערב בלחימה, שארכה 5 ימים, במסגרתה שיגר הג'יהאד למעלה מ-1400 רקטות לשטח ישראל, מתוכן 2 פגעו פגיעות ישירות וגרמו למותם של שני בני אדם.

הבניין שנפגע ברחובות
פגיעת רקטה ברחובות במבצע "מגן וחץ" | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אתמול דווח בעיתון הבריטי "גרדיאן" כי בין המסמכים שהחזיקו המחבלים ואותרו בידי צה"ל מאז 7 באוקטובר - התגלתה גם מפה מפורטת של בסיס צה"ל, שככל הנראה הגיעה לחמאס, לפי הדיווח שנמסר לעיתון מפי "מקור מודיעיני ישראלי" - באמצעות "מידע פנימי" שהעביר להם מרגל.