בניסיון לפגוע בישראלים: שב"כ חשף פעילי טרור שהתחזו לנשים ברשת

הפעילים מרצועת עזה התחזו לנשים ישראליות בפייסבוק ובאינסטגרם, במטרה לפתות אזרחים ישראלים ליצירת קשר. בפעולה משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה - הפרופילים הפיקטיביים הוסרו מהרשת

זמן צפייה: 02:19

שירת הביטחון הכללי חשף מספר ניסיונות לפיתוי ולמשיכת ישראלים באמצעות התחזות לנשים ישראליות ברשת, כך הותר היום (שני) לפרסום. לאחרונה אותרו על ידי השב"כ פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות, המתחזים לדמויות אותנטיות של נשים ישראליות, אשר בפועל מנוהלים על ידי פעילי טרור מרצועת עזה.

למעלה מ-10 ישראלים שכבר החלו לנהל קשר מתמשך מול אותו פרופיל מזויף קיבלו בסוף השבוע האחרון טלפון מרכז של שב"כ שעדכן אותם שהם נמצאים בקשר עם פעיל טרור - ושעליהם לנתק מגע בהקדם. ההערכה היא שהשיחות הללו מנעו התקדמות בציר תכנון הפגיעה באותם אזרחים ישראלים.

השימוש בתמונות של נשים ישראליות על ידי הגורמים העוינים, נועד לפתות אזרחים ישראלים ליצירת קשר וזאת במטרה לפגוע בהם. כך לדוגמה, אותרו פרופילים המתחזים למאמנת כושר ישראלית המכונה "Maria David" או "Maria shimon" הן בפייסבוק והן באינסטגרם.

פרופיל פיקטיבי שמנסה להתחזות לבחורה ישראלית
פרופיל פיקטיבי שמנסה להתחזות לבחורה ישראלית | צילום: תקשורת שב''כ

בעקבות החשיפה, עירב שב"כ את מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, האחראית לטיפול בתכנים בלתי חוקיים ברחבי הרשתות החברתיות, ובפעולה משותפת מול אותם האתרים - הוסרו הפרופילים מהרשת.

גורמי הטרור מנצלים את הרשתות החברתיות כדי להפעיל דמויות פיקטיביות ולשטות באזרחים תמימים, באופן המהווה איום על פרטיותם ועל ביטחונם האישי. שירות הביטחון הכללי מדגיש את החשיבות בהתנהלות זהירה ואחראית ברשתות החברתיות במטרה לצמצם את הסיכון לניצול או פגיעה מצד גורמים עוינים.