ראש מועצת שער הנגב נהרג; תושבים בעוטף: "תשלחו סיוע דחוף"

דיווחים קשים של תושבים נצורים במספר מוקדים בישובי עוטף עזה על חדירות מחבלים ועל אי-הגעת כוחות הביטחון והרפואה למקום. אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, נהרג בחילופי אש. גורמים במשטרה: עשרות מחבלים פועלים כעת ב-14 זירות בדרום - בהן מסיבת טבע רבת משתתפים

זמן צפייה: 01:02:26

חמאס פתח הבוקר (שבת) במתקפת פתע על ישראל, וישנם עשרות דיווחים על חדירות מחבלים ליישובים בעוטף עזה מתושבים נצורים. האזרחים מספרים על מחבלים שמסתובבים ברחבי היישוב שלהם, מנסים להשתלט על הבתים ולוקחים בני ערובה. ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, נהרג בחילופי אש עם מחבלים.

מספר ההרוגים, הפצועים והחטופים מאירועי החדירות אינו ידוע - ונכון לעכשיו, צה"ל אינו חושף אותם. בשער הנגב, כוחות צה"ל מנהלים לחימה מבית לבית במספר יישובים בעוטף עזה, וגורמים במשטרה אמרים כי עשרות מחבלים פועלים כעת ב-14 זירות בדרום, בהן מסיבת טבע רב משתתפים שהתקיימה ליד קיבוץ רעים, שם יש דיווחים על פצועים, הרוגים וחטופים רבים.

סער רחמים, עד ראייה שהיה במסיבה, אמר: "לדעתי זה לא פוקס. זה היה מתוכנן. בערך ב - 5:30 בבוקר התחילו עלינו שיגורים. ברגע שנשמעה אזעקת צבע אדום, התחילה דהירה של מכוניות שניסו לצאת מהמסיבה, אבל המחבלים איגפו אותנו. זרקו רימון הלם אל אנשים, מחבלים ירו לכל עבר, שוטרים נפלו. זו הייתה שחיטה. התחבאנו ביער כמה שעות. חברים שלי עדיין נעדרים. אני לא יודע איך להתמודד עם מה שראיתי".

חוליית מחבלים עזתיים בישראל, היום | צילום: רויטרס

מבצע "חרבות ברזל" התחיל בשעה 6:30 בבוקר יום השבת, עם הישמע אזעקות בלתי פוסקות במרכז ודרום הארץ. עשרות ישראלים נהרגו ופצועים רבים פונו לבתי החולים. עשרות מחבלים חדרו לשטח ישראל משטח רצועת עזה - תושבי העוטף התבקשו להישאר בבתים. יש חשש לחטופים. הקבינט התכנס בקריה בת"א, ומטוסי חיל האוויר פתחו בתקיפה ברצועת עזה.