מסיבת יום הולדתה של נועם בוטלה: "כאילו חמאס שולטים לי בחיים"

נועם נרדיה מהיישוב אבשלום, שקיוותה לחגוג את יום הולדתה ה-11, נאלצה להודיע לחברותיה לא להגיע בעקבות מטח הרקטות מהרצועה • הילדים שהשתטחו על הדשא במהלך אימון כדורגל: "פחדנו"

זמן צפייה: 04:19

חגיגות יום ההולדת של נועם נרדיה בת ה-11 מהישוב אבשלום שבעוטף עזה בוטלו אתמול כשעה לפני שהיו אמורות להתחיל בגלל המטחים לאיזור שהחלו אתמול (שבת). "זה מבאס, כי זה מרגיש כאילו הם שולטים לי בחיים", סיפרה נועם בריאיון ב"העולם הבוקר", "החברות הבינו וניסו להגיד לי שהכול בסדר ושיהיה יותר כיף בפעם הבאה".

"זה לא קל בכלל. הילדה מאוד מאוד חיכתה לזה, לא ישנה בלילה", ציינה האם, ריקי, "היה מאוד קשה להגיע להחלטה לבטל. אבל זה היה חשוב למען שחלילה לא יפגעו הילדות בדרך לכאן, או בהחלקה מתוך הבריכה. זה סיטואציה לא קלה כי אנחנו מאוד אוהבים לגור פה, אבל כשנהיה רעש זה קצת מכניס אותך לחרדות. חשוב לי מאוד שיהיה שקט, זה מה שהכי חשוב. אנחנו מאוד מעריכים את זה שלאנשים באיזור אכפת".

ליל לחימה בדרום: הרוג מפגיעת רקטה באשקלון; צה"ל תקף 60 מטרות

צה"ל: חטיבת שריון הורדה לדרום; נערכים למספר ימי לחימה

פיקוד העורף ביטל את הלימודים בדרום • כל ההנחיות לתושבים

עוגת היום הולדת של נועם שנשארה שלמה
עוגת היום הולדת של נועם שנשארה שלמה | צילום: החדשות 13

"קמנו לבוקר עם שמש זורחת, התחלנו בהכנות, שמענו בתקשורת שסגרו כמה נתיבי גישה לכיוון הרצועה אבל לא חשדנו בכלום, היה שקט", הוסיף האב, אייל, "משהו כמו שעה לפני האירוע הבת הגדולה שלנו אמרה שיש המון שיגורים. אני ואשתי התלבטנו מה עושים, ובסוף החלטנו לבטל. מאכזב שמכתיבים לנו מתי לעשות יום הולדת ומתי לא".

בתוך כך, החזרות של משלחות האירוויזיון שכבר הגיעו לארץ התקיימו אתמול וממשיכות גם היום. מהפקת האירוויזיון נמסר כי "ממשיכים בהכנות כרגיל". מאחורי הקלעים התקיימה התייעצות של ראשי תאגיד השידור הישראלי עם עמיתיהם מתאגיד השידור האירופי. כמו כן, ראשי המשלחות שהגיעו לארץ קיבלו תדריך מפורט על הנחיות בזמן אזעקה.

[brightcove_iframe video_id=' news-politics-20190505-0900' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_vz356thm' duration='275'']

שחקני הכדורגל הצעירים של קבוצת הכדוגל ירמיהו חולון וילדי הקבוצה המארחת רחובות הופתעו אתמול מאזעקה ששמעו דקות אחדות לפני תחילת המשחק, אזעקה שככל הנראה נשמעה מעיר אחרת וגרמה לשחקנים הצעירים להשתטח על הדשא באמצע החימום לקראת המשחק.

"הייתה אזעקה, והמאמן שלנו רץ להגיד לשופט שצריך לעצור את החימום. השופטים אמרו לנו לשכב על הדשא ולשים ידיים על הראש", סיפר אחד הילדים ששיחק במשחק, "אחרי עשר דקות אמרו לנו לקום ולהמשיך את החימום. די פחדתי, אבל ידעתי שזה אמור להיות בעיר אחרת כי האזעקה הייתה חלשה".

נשכבו על הרצפה בעקבות אזעקה באמצע המשחק
נשכבו על הרצפה בעקבות אזעקה באמצע המשחק | צילום: החדשות 13

"זה היה לקראת סוף החימום, הייתי ביציע עם הההורים, עם אשתי ועם שני הילדים הנוספים שלי", סיפר יניב אליאסי, אביהם של תאומים שהשתתפו במשחק, "לא שמענו כל כך את האזעקה, חלק מההורים ששמעו התחילו לצעוק. רק אחרי שראיתי את הילדים שוכבים על הרצפה הבנתי, זה היה מראה לא נעים. זה בא משום מקום, אבל לא הייתה בהלה, רוב ההורים היו ממש רגועים. בסופו של דבר המשחק התקיים. כל הכבוד לילדים שאחרי האזעקה הם קמו והמשיכו חימום ושיחקו".

בתוך כך, דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, הודיע הבוקר כי בתום הערכת מצב עם הרמטכ"ל, הוחלט להוריד את חטיבה 7 של השריון לאוגדת עזה ככוח התקפי זמין. עוד הוסיף כי בשעה זו ישראל לא מתעסקת בהפסקת אש, וכי ההערכות היא למספר ימי לחימה.

תיעוד הפצצות חיל האוויר בעזה
תיעוד הפצצות חיל האוויר בעזה | צילום: החדשות 13

עוד הודיע צה"ל כי בשעות האחרונות החלו בתקיפת קבוצה של מטרות, הכוללות אתרים לאחסון אמצעי לחימה עבור ארגוני טרור שמסתתרים ונטמעים בסביבת אוכלוסייה אזרחית, בבתי פעילי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי ובסמיכות אליהם, ברפיח וחאן יונס. כמו כן תקף צה"ל מחסן אמצעי לחימה בבית פעיל במערך האווירי של חמאס בעיר עזה. נכון לשעה זו, הותקפו כ-220 יעדי טרור - כך נמסר מדובר צה"ל.

מנליס מסר כי כ-450 שיגורים לעבר ישראל בוצעו על ידי חמאס וג'יהאד האסלאמי, למעלה מ-150 רקטות ייורטו על ידי כיפת ברזל ולמעלה מ-70% נפלו בשטחים פתוחים. מתחילת הסבב הנוכחי נהרגו עשרה פלסטינים ברצועה, שלושה במהלך הלילה האחרון.