רכב תופת נוטרל בכניסה לעטרת שבבנימין: "נס גדול"

סייר וכוח צבאי זיהו רכב חשוד ולא הצליחו לזהות את תכולתו, שכן חלונותיו היו משוחרים. חבלני מג"ב איו"ש הגיעו למקום, זיהו שמדובר ברכב תופת ופעלו לנטרולו. בתוך הרכב אותר בלון גז מכוסה בשק עם מנגנון חשמלי

זמן צפייה: 00:42

רכב ממולכד נוטרל הבוקר (שני) סמוך ליישוב עטרת שבבנימין, מצפון לרמאללה. סייר וכוח צבאי שהיו בסיור שגרתי זיהו את הרכב וסגרו את המרחב. הכוח לא הצליח לזהות את תכולת הרכב, שחלונותיו היו מושחרים, וחבלני מג"ב איו"ש הגיעו למקום, זיהו שמדובר ברכב תופת ופעלו לנטרולו. בתוך הרכב אותר בלון גז מכוסה בשק עם מנגנון חשמלי.

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, מסר: "נס גדול קרה הבוקר בבנימין. הטרור ביהודה ושומרון מחייב פעולה מלחמתית בדיוק כמו בעזה וברפיח. יש להניע אוכלוסיה ולהחריב את שכונות ותשתיות הטרור עד עפר".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2409021409' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פיצוץ המטען' poster='' kid='1_p33uxcfu' duration='42']

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק מסרה: "מיליון נוסעים ישראלים על כבישי יו"ש זכאים לכבישים נקיים מטרור. זה הגיוני ומתחייב: מי שלא רשאי להיכנס לישראל הקטנה - לא רשאי ליסוע לפני, מאחורי, ומצדדי ביו"ש. זה קל ופשוט: יש מערכת כבישים חלופיים מלאה. שלחתי כבר אתמול בבוקר מכתב לשרי הקבינט. ההחלטה נדרשת, ומיד".

הרכב הממולכד שנוטרל בכניסה לעטרת
הרכב הממולכד שנוטרל בכניסה לעטרת

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר: "עוד נס גדול התרחש הבוקר בנטרול מכונית תופת בכביש חוצה בנימין מתחת לעטרת. זו מכונית תופת שלישית בתוך 3 ימים בלבד. חייבים להפנים כי איום המטענים והפיצוצים כאן יותר מתמיד, בהכוונת איראן להבעיר את הגזרה כולה. מבצע "מחנות קיץ" לא יכול להיות מצומצם ולהתמקד במוקדים נקודתיים - הוא חייב להתרחב לכל יו"ש".

"ניסים לא תמיד קורים ואסור לנו להגיע אל האירוע הטרגי הבא", הוסיף, "עלינו להפתיע את אויבינו ולהפוך את המשוואה, לצאת באופן יזום לכל הערים הפלסטיניות ביהודה ושומרון, לכתר אותם, להיכנס בכוחות גדולים ולבצע ניקיון יסודי מכל איום על תושבי מדינת ישראל. המכונית בעטרת יכולה באותה מידה להגיע לכפר סבא, רעננה, הרצליה ותל אביב! אם לא נתעורר לנוכח האיום, אנחנו נצטער על כך בנהרות דם יקירינו. זו מלחמה וחייבים לפעול בהתאם".

צה"ל מחבל זירת הפיגוע בגוש עציון
זירת הפיגוע בגוש עציון | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

אתמול הודיעו צה"ל ושב"כ כי במסגרת חקירת פיגוע התופת הכפול בגוש עציון, עלה כי שני המחבלים מחברון שביצעו את הפיגועים וחוסלו בזירות אינם בעלי רקע ביטחוני קודם או מעצרים קודמים. מספר חשודים מאזור חברון נעצו על-ידי הכוחו, ובחקירת שב"כ הם הצביעו על מיקומה של מעבדת חבלה מאולתרת בחברון, בה הורכבו מטעני החבלה ששימשו לביצוע הפיגוע.

מעבדת החבלה בה יוצרו המטענים לניסיון פיגוע התופת בעציון
מעבדת החבלה בה יוצרו המטענים לניסיון פיגוע התופת בעציון | צילום: דוברות שב"כ ודובר צה"ל

כוחות צה"ל ושב"כ הגיעו למקום בו הוקמה מעבדת החבלה, והשמידו את המבנה והחומרים שנמצאו בתוכו. מבדיקה ראשונית עולה כי המטענים הורכבו מחומרים מאולתרים (דו-שימושיים) ולא מחומר נפץ תקני. בנוסף, נמסר כי חקירת הפיגוע נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.