בח'אן יונס, ביום החטיפה: דובר צה"ל חשף תיעוד של משפחת ביבס

תא"ל הגרי הציג סרטון של שירי ביבס וילדיה כפיר ואריאל, שאותר במצלמות רחוב וצולם ב-7 באוקטובר, לאחר שנחטפו מביתם בניר עוז. בסרטון ניתן לראות כיצד המחבלים מכריחים את שירי להתעטף בבד גדול ולהסתיר את החטופים - ואז הם נצפים כשהם מוכנסים לרכב

זמן צפייה: 09:44

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הציג הערב (שני) סרטון של שירי ביבס עם ילדיה כפיר ואריאל, שצולם כמה ימים לאחר שנחטפו מביתם בקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. התיעוד נמצא במצלמות רחוב שאיתרו כוחות צה"ל בח'אן יונס.

"כוחותינו איתרו בזמן האחרון תיעוד ממצלמת רחוב בח'אן יונס בו ניתן לזהות את שירי, אריאל וכפיר ביום החטיפה", אמר תא"ל הגרי בהצהרתו, "מהתיעוד ומהמודיעין שאספנו עולה כי שירי נחטפה עם אריאל וכפיר בסמוך לשעה 10 בבוקר, על ידי מחבלים בטרקטורון שממנו הם הועברו לטנדר אחר שלקח אותם למרחב המזרחי ח'אן יונס".

"בתמונה ניתן לראות את שירי והילדים מלווים בכ-7 מחבלים, אליהם מצטרפים 8 המחבלים שכבר נמצאים במוצב", הוסיף תא"ל הגרי, "מהתיעוד שנתפס בשטח ניתן לראות כיצד מספר מחבלים מכריחים את שירי להתעטף בבד גדול ובכך להסתיר את החטופים. ראשו הג'ינג'י של אריאל מבצבץ מתחת לבד, אך את כפיר אי אפשר לראות ואנחנו מעריכים שהוא מחובר לגופה של שירי. שירי והילדים עטופים בבד הגדול הולכים במרחב וסביבם חמושים. לאחר זמן מה הם הוכנסו לרכב נוסף ונלקחים למקום אחר".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402191805' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='משפחת ביבס בח′אן יונס ביום החטיפה' poster='' kid='1_52c603wr' duration='29']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302191809' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='משפחת ביבס בח′אן יונס ביום החטיפה' poster='' kid='1_ulvjoznt' duration='17']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2402191822' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='משפחת ביבס בח′אן יונס ביום החטיפה' poster='' kid='1_klad2m14' duration='30']

עוד הוסיף דובר צה"ל: "ירדן ביבס, אב המשפחה, נחטף על ידי חמאס והופרד ממשפחתו. הוא יצא מביתם בניר עוז ראשון במחשבה שכך יוכל להגן עליהם ולהציל אותם. ירדן הוחזק על ידי חמאס ובסרטון שארגון הטרור הפיץ נראה מצבו הקשה, בו הוא דואג מאוד למשפחתו. מהמידע שעומד לרשותנו, אנחנו חוששים מאוד למצבם ושלומם של שירי והילדים ועושים כל מאמץ להשיג עוד מידע על גורם - ולא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר אותם הביתה".

"נציגי צה"ל הציגו את הסרטונים למשפחת ביבס ועדכנו אותם במידע שעולה מהם. שוחחתי עם המשפחה לפני שעליתי לדבר ואני ממש מבקש לכבד את רצון המשפחה ואת הפרטיות שלה בשעות הקרובות, ולתת להם לדבר כשהם יבחרו".

"אנחנו ממשיכים להיות בקשר כל העת עם משפחות החטופים ומעדכנים אותם בכל מידע מהימן העומד לרשותנו. חלפו 136 ימים מהיום הנורא בו נחטפו מביתם ילדים, נשים, גברים וקשישים, חלקם חולים. חמאס חטף חסרי ישע, תינוקות וילדים שלא יכלו לדבר או להגן על עצמם. כל חטופה וחטוף הם עולם ומלואו. צה"ל וכוחות הביטחון כולם פועלים כל העת וימשיכו לפעול בכל המאמצים כדי להחזיר את החטופים הביתה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1902242020' autoplay='0' credit='' desc='אחותו של ירדן ביבס מגיבה במהדורה המרכזית: "לא סרטון שקל לראות"' poster='' kid='1_ky0qs5uh' duration='321']

ממשפחת ביבס נמסר בתגובה: "הסרטונים האלה קורעים את ליבנו. לראות את שירי, ירדן, אריאל וכפיר שנחטפו מביתם בניר עוז בתופת הזו זה בלתי נסבל ולא אנושי. לחטוף ילדים זהו פשע נגד האנושות ופשע מלחמה. אריאל וכפיר הם קורבנות של רוע מפלצתי. המשפחה שלנו הפכה כולה לבני ערובה ביחד עם כל החטופים. אנחנו קוראים קריאה נואשת לכל מקבלי ההחלטות בארץ ובעולם הנוגעים במשא ומתן: תחזירו אותם הביתה עכשיו. תבהירו לחמאס שחטיפת ילדים זה מחוץ למשחק. תשימו את הילדים האלה כתנאי ראשון בכל עסקה. אנחנו מבקשים להודות לציבור בישראל וברחבי העולם שתומך בנו ומבקשים להמשיך במאבק לחזרתם הביתה".

מקיבוץ ניר עוז נמסר: "הסרטון הוא עדות נוספת לכך ששירי וילדיה הקטנים אריאל וכפיר יחד עם בעלה ואביהם ירדן, נחטפו בעודם בחיים מביתם בקיבוץ ניר עוז. החזקתו בשבי חמאס של כפיר ביבס, השבוי הצעיר ביותר, שמה את כולנו כבני ערובה עד להשבת כלל החטופים ואנו קוראים לפעולה מידית של מדינת ישראל להחזירם בשלום הביתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "הסרטון שבו אנחנו רואים את משפחת ביבס בעזה צובט את הלב, ומזכיר לנו עם מי יש לנו עסק - עם חוטפי תינוקות אכזריים. אנחנו נבוא איתם חשבון".

התיעוד של שירי, כפיר ואריאל ביבס בח'אן יונס
התיעוד של שירי, כפיר ואריאל ביבס בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל
התיעוד של שירי, כפיר ואריאל ביבס בח'אן יונס
התיעוד של שירי, כפיר ואריאל ביבס בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל
התיעוד של שירי, כפיר ואריאל ביבס בח'אן יונס
התיעוד של שירי, כפיר ואריאל ביבס בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל

כזכור, בסוף חודש נובמבר אשתקד פרסם חמאס הודעה שלפיה שירי ושני הבנים נהרגו מ"הפצצות חיל האוויר הישראלי" – כחלק מהטרור הפסיכולוגי האכזרי שלו. לאחר מכן גם פרסם חמאס תיעוד שבו נראה האב ירדן, ככל הנראה לאחר שהמחבלים אמרו לו כי אשתו ושני בניו אינם בין החיים, והוא מתועד כשהוא זועק בבקשה להשיב אותו ואת בני משפחתו ארצה.

חרבות ברזל חטופים בני משפחת ביבס המוחזקים בשבי ברצועת עזה
בני משפחת ביבס: ירדן, שירי, אריאל וכפיר

סיפורם של אריאל וכפיר, החטוף הצעיר ביותר שנלקח לעזה, הגיע לכותרות ברחבי העולם והפך לאחד הסמלים הבולטים לאכזריות הרצחנית של חמאס. שניים מהעיתונים המובילים בבריטניה - "דיילי טלגרף" ו"דיילי מייל" - פרסמו את תמונתו של כפיר הקטן על עמודי השער שלהם. ב"דיילי מייל" נכתב עליו: "המגן האנושי הקטן ביותר". ב"דיילי טלגרף" כתבו כי "חמאס מסרב לשחרר את החטוף הצעיר מכולם".

כפיר ביבס, בן 10 חודשים, על שער "דיילי טלגרף"
כפיר ביבס, בן 10 חודשים, על שער "דיילי טלגרף" | צילום: The Daily Telegraph
גיסתה של עפרי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה כפיר ואריאל ברגע חטיפתם לעזה על ידי מחבלי חמאס

הסרטון שבו נראית שירי כשהיא מחזיקה את שני ילדיה בחיקה מחוץ לביתה שבניר עוז, בזמן שמחבלים רבים מקיפים אותה, נחרט בזיכרונם של אזרחי ישראל, והיווה עדות נוספת לגודל הזוועה שהתחוללה בעוטף עזה בשבת השחורה ב-7 באוקטובר.

תמונותיהם של כפיר ואריאל ביבס מחוץ לכנסת
תמונותיהם של כפיר ואריאל ביבס מחוץ לכנסת | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
הפגנה למען שחרור בני משפחת ביבס מהשבי
הפגנה למען שחרור בני משפחת ביבס מהשבי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
הפגנה למען שחרור בני משפחת ביבס מהשבי
הפגנה למען שחרור בני משפחת ביבס מהשבי | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
חטופים
מציינים את יום ההולדת של כפיר בקיבוץ ניר עוז | צילום: רויטרס

לאחר שהאחים ביבס לא שבו ארצה במסגרת עסקת החטופים בין ישראל וחמאס, קרוביהם קיימו הצהרה במפגן תמיכה שנערך עבורם בכיכר החטופים בתל אביב. בחודש שעבר ציינו מפגינים ברחבי העולם את יום הולדתו הראשון של כפיר, שנחטף כאשר היה בן 9 חודשים בלבד, וגם משפחתו ציינה את יום ההולדת בקיבוץ ניר עוז.