הקבינט לא עודכן: ישראל הסכימה להפוגות בעזה לצורך חיסוני פוליו

פרסום ראשון: ישראל הסכימה לדרישת בלינקן לבצע הפוגות אש בעזה - שלא במסגרת המו"מ לשחרור החטופים - לצורך חיסוני פוליו לאוכלוסייה. ההחלטה התקבלה על-ידי נתניהו ומערכת הביטחון, שרי הקבינט לא עודכנו. לשכת רה"מ: "לא מדובר בהפוגה, אלא בהקצאת מקומות מסוימים ברצועה. הנושא הוצג בקבינט וקיבל את תמיכת השרים"

זמן צפייה: 02:09

פרסום ראשון: בזמן שהמגעים לעסקת חטופים נמשכים, במהדורה המרכזית פורסם הערב (רביעי) לראשונה כי ישראל הסכימה להפוגות באש ברצועת עזה שלא במסגרת הסכם.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן דרש את הפוגות האש בביקורו בישראל בשבוע שעבר. לפי העמדה הישראלית ומערכת הביטחון, הרצועה לא נמצאת על סף מגפה והמהלך מגיע כצעד מניעתי. ההחלטה התקבלה על-ידי נתניהו ומערכת הביטחון - שרי הקבינט לא עודכנו.

מלשכת נתניהו נמסר כי "הדיווח לא נכון. לא מדובר בהפוגה, אלא רק בהקצאת מקומות מסוימים ברצועה. כמו כן, הנושא הוצג בקבינט וקיבל את תמיכת השרים".

אם ותינוק בעזה
אם ותינוק בעזה | צילום: רויטרס

בחודש שעבר פורסם כי בעקבות ריכוז גבוה של נגיף הפוליו שהתגלה במקורות ביוב ברחבי רצועת עזה, צה"ל ביצע בדיקות דיגום במרחבים שונים בהם התגלו שאריות הנגיף המדבק בשתיה או מגע עם הפה במים נגועים, ובעקבות הממצאים הוחלט לצאת במבצע חיסון לכלל הכוחות המתמרנים והמעטפת ברצועת עזה.