בנט: "צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר"

רה"מ הודיע כי המערכת תוכנס לשימוש בתוך כשנה, תחילה באופן ניסיוני ובהמשך באופן מבצעי: "זה יאפשר לנו להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטב"מים ואיומים אחרים". על הסכם הגרעין: "שום הסכם לא יקשור את ידינו מלפעול למען הגנתנו"

זמן צפייה: 01:19

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הערב (שלישי) בכנס הבינלאומי השנתי ה-15 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), כי בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר, תחילה באופן ניסיוני ובהמשך באופן מבצעי. "זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטב"מים ואיומים אחרים ולמעשה תיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו", אמר בנט.

"היום, למשל, יושב לו אחמד בחאן יונס, מעמיס על המשגר רקטה בייצור עצמי שעלותה כמה מאות דולרים, ומשגר אותה לעבר ישראל", הסביר רה"מ, "המיירט של כיפת ברזל, לעומת זאת, עולה כמה עשרות אלפי דולרים. זאת משוואה לא הגיונית, שמאפשרת לאחמד לשגר עוד ועוד קסאמים, ולנו להקיז מיליונים רבים על כל "מכת ברק" כזאת ומיליארדים בזמן מערכה. אנחנו החלטנו לשבור את המשוואה הזאת, והיא תשבר, תוך כמה שנים בלבד".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בכנס הבינלאומי השנתי ה-15 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS)
ראש הממשלה, נפתלי בנט, בכנס הבינלאומי השנתי ה-15 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) | צילום: חיים צח/ לע''מ

"המשוואה תתהפך - הם ישקיעו הרבה ואנחנו מעט", הוסיף בנט, "אם אפשר ליירט טיל או רקטה בפולס חשמל שעולה כמה דולרים, אנחנו בעצם מאיינים את טבעת האש שהקימה איראן על הגבולות שלנו. הדור החדש הזה של הגנה אווירית ישראלית יוכל גם לשמש את ידידותינו במרחב, שגם הן חשופות לאיומים קשים מאיראן ושלוחיה".

בהמשך התייחס בנט להסכם הגרעין בין המעצמות לבין איראן, ואמר כי "זו ההגדרה למשא ומתן תחת אש. שום הסכם לא יקשור את ידינו מלפעול למען הגנתנו". בנט הוסיף כי "האסטרטגיה הישראלית עומדת בעינה במקרה של הסכם, שבכל מקרה קונה זמן קצר מאוד, או במקרה שאין הסכם. בשני המקרים המערכה שלנו נמשכת".